آمول صدرا

اس ام اس

آمول صدرا

اس ام اس

بهار نارنج و پریود

درمان گیاهی با بهار نارنج و پریود شدن و تنظیم دوران قاعدگی

درمان گیاهی با بهار نارنج و پریود شدن و تنظیم دوران قاعدگی در سایت جسارت

بهار نارنج و پریود ,بهار نارنج پریود,خواص بهار نارنج برای قاعدگی,تاثیر بهار نارنج بر قاعدگی,درمان گیاهی قاعدگی نامنظم,درمان گیاهی قاعدگی نامنظم,درمان گیاهی نامنظمی قاعدگی,درمان گیاهی نامنظمی پریود,داروی گیاهی پریود نامنظم,داروی گیاهی برای قاعدگی نامنظم,داروی گیاهی برای درمان قاعدگی نامنظم,درمان گیاهی برای پریود نامنظم,درمان گیاهی نامنظم بودن قاعدگی,درمان قاعدگی نامنظم با داروی گیاهی,درمان گیاهی قاعدگی دردناک,درمان گیاهی پریود دردناک,درمان گیاهی برای قاعدگی دردناک,داروی گیاهی برای قاعدگی دردناک,دارو گیاهی برای قاعدگی دردناک,داروی گیاهی برای درمان قاعدگی دردناک,درمان قاعدگی دردناک باداروهای گیاهی,درمان گیاهی قاعدگی طولانی,درمان گیاهی قاعدگی طولانی مدت,درمان گیاهی پریود طولانی,درمان گیاهی طولانی شدن قاعدگی,درمان گیاهی برای قاعدگی طولانی,درمان گیاهی خونریزی طولانی قاعدگی,داروی گیاهی برای درمان قاعدگی طولانی,درمان گیاهی پریود های طولانی,درمان گیاهی طولانی شدن دوران قاعدگی,درمان گیاهی قاعدگی,درمان گیاهی قاعدگی شدید,داروی گیاهی قاعدگی,درمان گیاهی درد قاعدگی,درمان گیاهی دردهای قاعدگی,درمان گیاهی اختلالات قاعدگی,درمان گیاهی خونریزی شدید قاعدگی,درمان گیاهی خونریزی های شدید قاعدگی,درمان قاعدگی نامنظم با داروهای گیاهی,درمان گیاهی برای قاعدگی نامنظم,داروی گیاهی قاعدگی آور,داروی گیاهی قاعدگی نامنظم,داروهای گیاهی قاعدگی اور,داروی گیاهی تنظیم قاعدگی,داروی گیاهی درد قاعدگی,داروی گیاهی برای قاعدگی زودتر,داروی گیاهی قطع قاعدگی,داروی گیاهی دوران قاعدگی,درمان گیاهی درد قاعدگی,درمان گیاهی درد پریود,درمان گیاهی دل درد قاعدگی,درمان گیاهی برای درد قاعدگی,درمان گیاهی درد دوران قاعدگی,درمان گیاهی برای دردهای قاعدگی,درمان گیاهی دردهای دوران قاعدگی,داروی گیاهی برای دردهای قاعدگی,درمان گیاهی اختلال قاعدگی,درمان گیاهی اختلالات قاعدگی,داروی گیاهی برای اختلالات قاعدگی,داروهای گیاهی درمان اختلالات قاعدگی,درمان اختلالات قاعدگی با داروهای گیاهی,داروهای گیاهی برای درمان اختلالات قاعدگی,داروی گیاهی اختلالات قاعدگی,درمان گیاهی اختلالات پریود,درمان گیاهی برای اختلالات قاعدگی , فواید بهار نارنج و پریود , رابطه بهار نارنج و پریود شدن , بهار نارنج و پریود ؟ ,

درمان گیاهی با بهار نارنج و پریود شدن و تنظیم دوران قاعدگی

بهار نارنج و پریود , بهار نارنج پریود , خواص بهار نارنج برای قاعدگی , تاثیر بهار نارنج بر قاعدگی

در این مطلب از سایت جسارت به درمان گیاهی با بهار نارنج و پریود شدن و تنظیم دوران قاعدگی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

یکی از مشکلاتی که خانم های مبتلا به سندروم پیش از قاعدگی به آن دچار می شوند، اضطراب، عصبی بودن و افسردگی است. برای رفع این مشکلات می توان از گیاه و عرق بهار نارنج کمک گرفت. استفاده از بهار نارنج باعث تقویت اعصاب می شود. این گیاه ضدتشنج عصبی است. برخی از خانم هایی که به سندروم پیش از قاعدگی مبتلا هستند با اختلال خواب و به ویژه بی خوابی مواجه می شوند که مصرف این گیاه به درمان بی خوابی کمک می کند. 2 گرم (معادل یک قاشق چای خوری) از گیاه بهارنارنج را باید در یک استکان آب جوش دم کرد. افزودن عسل و آویشن به این دم نوش تاثیر آن را بهبود می بخشد.

بهار نارنج و پریود

بی نظمی قاعدگی میتواند نشان دهندهی تنش روانی ، کامل نشدن سازوکار کنترل کنندهی تخمک گذاری و قاعدگی ، اضافه وزن ، کمبود وزن ، گیاه خواری ، بیماری های عفونی ، ناهنجاری رحم و احتمالا سرطان باشد. درمان خوراکی : شوید پلو ، فلفل ، چای زعفران ، شربت زرشک ، آلبالو. درمان گیاهی : 1- خوردن زعفران دم کرده برای تنظیم قاعدگی مفید است. 2- جوشاندهی زردچوبه مفید است. 3- زنجبیل برای بی نظمی عادت ماهانه مفید است. درمان با عرقیات : روزانه 1 الی 3 فنجان یکی از عرقیات زیر را میل نمایید : عرق بادرنجبویه ، بهار نارنج ، بومادران ، ختمی و عرق بابونه.

بدن برای عملکرد بهتر به اسید چرب ضروری نیاز دارد و در صورتی که اسید چرب ضروری به مقدار مناسب در بدن وجود نداشته باشد فردا با مشکلات زیادی مواجه می شود. اگر اسید چرب ضروری به مقدار کافی در بدن وجود نداشته یا از بین رفته باشد، فرد با مشکلات سندروم پیش از قاعدگی مواجه شده یا اینکه مشکلات سندروم پیش از قاعدگی تشدید می شود برای رفع این مشکل و تامین اسید چرب ضروری می توان از گل مغربی و روغن آن استفاده کرده. علاوه بر این باید از خوردن غذاهای چرب پرهیز کرد.

بهار نارنج پریود

یکی از ویژگی‌های مشخص زنان بالغ، تغییرات دوره‌ای در دستگاه تولیدمثل است که به آن دوره یا سیکل قاعدگی یا عادت ماهانه گفته می‌شود… مدت زمان هر قاعدگی از اولین روز شروع خونریزی تا اولین روز خونریزی دوره بعدی محاسبه می‌شود… اما شاید برای برخی از خانم‌ها این سوال مطرح باشد که منظور از قاعدگی طبیعی چیست و چه زمانی می‌توان مطمئن بود که دوره قاعدگی‌شان منظم و مرتب است. گفت‌وگوی ما را با دکتر سولماز پیری، متخصص زنان و زایمان و فوق تخصص طب مادر و جنین بخوانید تا بیشتر در این مورد بدانید.

مصرف اسطوخودوس برای خانم هایی که به مشکل بی خوابی و افسردگی پیش از قاعدگی مبتلا هستند پیشنهاد می شود. اسطوخودس همچنین می تواند مشکلات گوارشی را برطرف کند و نفخ شکم و گاز ناشی از آن را از بین ببرد. بسیاری از خانم های مبتلا به سندروم پیش از قاعدگی با مشکلات گوارشی مواجه هستند، در نتیجه استفاده از اسطوخودوس به آنها پیشنهاد می شود. اسطوخودوس مقوی معده هم است. ریختن گل تازه اسطوخودوس در بالش خاصیت آرام بخش دارد. 2 گرم اسطوخودوس را باید به مدت 10 دقیقه در یک استکان آب جوش دم کرد و قبل از خواب نوشید.

خواص بهار نارنج برای قاعدگی

دستگاه تناسلی داخلی زنانه، شامل تخمدان‌ها، لوله‌های رحمی و رحم است که در اثر ریزش بافت پوشاننده حفره رحمی، قاعدگی طبیعی به صورت خونریزی از واژن رخ می‌دهد. قاعدگی طبیعی بین 2-7 روز طول میکشد و معمولا در فواصل 28-35 روزه تکرار میشود. درواقع قاعدگی، نشانه تخمک‌گذاری و سلامت سیستم هورمونی و دستگاه تناسلی زنانه است.

خیلی از خانم هایی که به سندروم پیش از قاعدگی مبتلا هستند از بی حوصلگی و کسالت رنج می برند. بی انگیزه بودن، داشتن حالت تهاجمی، احساس خستگی دائمی و… از دیگر مشکلاتی است که برخی از خانم ها پیش از قاعدگی دچار آن می شوند. گاهی احساس گناه و افکار منفی به صورت دائمی قبل از قاعدگی به سراغ این خانم ها می آید و این مشکل بسیار ناخوشایند است ومی توان برای برطرف کردن تمامی این مشکلات از یک دم نوش دیگر کمک گرفت. نوشیدن دم نوش هوفاریقون به این دسته از خانم ها کمک می کند تا روحیه بهتری داشته باشند و کمتر به مسائل منفی فکر کنند. برای درست کردن این دم نوش کافی است 2 گرم از گیاه هوفاریقون را در یک استکان آب جوش دم کرده و نوشید.

تاثیر بهار نارنج بر قاعدگی

قاعدگی طبیعی تحت تاثیر 3 گروه هورمون‌های هیپوتالاموس، هیپوفیز و تخمدان است. درواقع هیپوتالاموس باعث آزاد شدن هورمون‌های هیپوفیز و هیپوفیز هم آزاد شدن هورمون‌های تخمدان را کنترل می‌کند. در نیمه اول چرخه قاعدگی، چند فولیکول در سطح تخمدان تحت‌تاثیر یکی از هورمون‌های هیپوفیز به نام FSH شروع به رشد می‌کنند و در نهایت کامل می‌شوند. فولیکول کامل‌شده، حاوی تخمک‌ رسیده است که هورمون استروژن ترشح می‌کند.

سندروم پیش از قاعدگی باعث جمع شدن آب در زیر پوست بدن و اندام ها می شود و همین مسئله تورم اندام ها و دردناک شدن آنها را به وجود می آورد. برای رفع ورم ناش از سندروم قاعدگی، در وهله اول باید خوردن نمک را کاهش داد. گل قاصدک به دفع نمک اضافی موجود در بدن و رفع تورم کمک می کند. برای این منظور باید یک قاشق مرباخوری یا یک قاشق غذاخوری از گل قاصدک را در یک استکان آب جوش بریزند تا به مدت 10-15 دقیقه دم بکشد و از این دم نوش به صورت ناشتا بنوشند.

درمان گیاهی قاعدگی نامنظم

بالارفتن سطح یکی دیگر از هورمون‌های هیپوفیز، در میانه سیکل قاعدگی باعث آزاد شدن تخمک می‌شود. این هورمون LH نام دارد. پس از تخمک‌گذاری، سطح هورمون‌های هیپوفیز کاهش می‌یابد، سپس فولیکول پاره‌شده جمع می‌شود و شروع به ترشح هورمون دیگری به نام پروژسترون می‌کند. اگر در این زمان، بارداری رخ دهد، ترشح هورمون پروژسترون ادامه می‌یابد. در غیر این‌صورت، ترشح آن به تدریج و ظرف دو هفته قطع خواهد شد. این امر به نوبه‌خود باعث انقباض رگ‌های خون‌رساننده به پوشش داخلی حفره رحمی و در نهایت ریزش بافت رحمی و ایجاد خونریزی قاعدگی می‌شود. تغییرات هورمونی در برخی خانم‌ها می‌تواند باعث ایجاد تغییرات خلقی، میل جنسی و گاه سردرد‌های دوره‌ای شود.

درمان گیاهی با بهار نارنج و پریود شدن و تنظیم دوران قاعدگی

بهار نارنج و پریود , بهار نارنج پریود , خواص بهار نارنج برای قاعدگی , تاثیر بهار نارنج بر قاعدگی

برای کاهش مشکلات ناشی از سندروم پیش از قاعدگی باید دم نوش را متناسب با مشکل فرد انتخاب کرد. خانم هایی که همه مشکلات ناشی از سندروم قاعدگی را دارند باید همه گیاهانی را که برای این منظور معرفی می شود، به مقدار مساوی ترکیب کنند و به شکل یک دم نوش چندگانه از آن استفاده کنند. برای این منظور باید یک قاشق غذاخوری از تمام گیاهانی را که برای سندروم پیش از قاعدگی پیشنهاد می شود، با یک لیوان آب جوش ترکیب کرد و یک سوم لیوان را قبل از هر غذا نوشید. برخی خانم ها پیش از قاعدگی با مشکلاتی مثل سرگیجه، تهوع و استفراغ مواجه می شوند که برای رفع این مشکل می توان از زنجبیل کمک گرفت. برای برطرف کردن حالت تهوع و استفراغ ناشی از سندروم پیش از قاعدگی باید 3-4 گرم (معادل یک قاشق مرباخوری) زنجبیل را در یک لیوان آب جوش دم و بعد از صاف کردن استفاده کرد. همچنین ترکیب زنجبیل با چای و دارچین هم مناسب است. یک دم نوش مفید دیگر را هم می توان با زنجبیل درست کرد، برای این منظور کافی است یک برش زنجبیل تازه را به همراه لیموترش، نعنا (7-10 عدد برگ نعنای تازه) و یک قاشق مرباخوری عسل در یک قوری آب جوش به مدت 20 دقیقه دم کرد. این دم نوش علاوه بر اینکه خوشمزه است خاصیت آرام بخش نیز دارد و می تواند حالت عصبی بودن، تحریک پذیری و حساس بودن را در خانم ها از بین ببرد. ضمن اینکه خستگی ناشی از کار را برطرف می کند و برای این خانم ها مناسب است.

درمان گیاهی قاعدگی نامنظم

چه عواملی منجر به نامنظمی دوره عادت ماهیانه می‌شود؟ شیردهی به خصوص در 6 ماه اول زندگی نوزاد و بدون استفاده از غذای کمکی، معمولا منجر به عدم قاعدگی می‌شود و تنها با این شرایط و در مدت زمان فوق یعنی شیردهی می‌تواند به عنوان یک روش پیشگیری از بارداری هم محسوب شود. همچنین کاهش یا افزایش سریع وزن، اختلال در غذا خوردن مثل بی‌اشتهایی عصبی شدید، استرس و ترس مثل ترس از بارداری، ابتلا به هر نوع بیماری شدید، مصرف داروها به خصوص داروهای هورمونی یا شیمی درمانی، اختلالات انعقادی،‌ یائسگی و از همه مهم‌تر اختلالات هورمونی سرشتی مثل تخمدان‌های پلی‌کیستیک از مواردی هستند که باعث به‌هم ریختن نظم قاعدگی در زنان می‌شود.

بهار نارنج و پریود

گلچین زیباترین شعر در مورد پاییز

شعر در مورد پاییز

شعر در مورد پاییز,شعر در مورد پاییز و باران,شعر در مورد پاییز کودکانه,شعر در مورد پاییز کوتاه,شعر در مورد پاییز و عشق,شعر در مورد پاییز و انار,شعر در مورد پاییز شاملو,شعر در مورد پاییز اخوان ثالث,شعر در مورد پاییز ترکی,شعر در مورد باران پاییز,شعر درباره پاییز و باران,شعر در مورد زمستان کودکانه,شعر درباره پاییز کودکانه,شعر در مورد زمستان برای کودکان,شعر کودکانه در مورد فصل پاییز,شعر در باره زمستان کودکانه,شعر در مورد پاییز برای کودکان,شعر در مورد پاییز برای کودکان پیش دبستانی,شعر در مورد زمستان برای کودکان پیش دبستانی,شعر های کودکانه در مورد پاییز,شعر کوتاه عاشقانه در مورد پاییز,شعری کوتاه در مورد پاییز,شعر های کوتاه در مورد پاییز,شعر نو کوتاه در مورد پاییز,شعر های کوتاه در مورد فصل پاییز,شعر درباره پاییز و انار,شعر در مورد پاییز از شاملو,شعر درباره زمستان اخوان ثالث,شعر در مورد باران پاییزی,شعر در مورد بارون پاییز,شعر در مورد باران و پاییز,شعری درباره باران پاییزی,شعر زیبا درباره باران پاییزی,شعری در مورد باران پاییزی,شعر نو در مورد باران پاییزی,شعر زیبا در مورد باران پاییزی,شعر درباره باران پاییز,شعر پاییز,شعر پاییزی عاشقانه,شعر پاییز اخوان,شعر پاییزه و پاییزه,شعر پاییز آمد,شعر پاییز کودکانه,شعر پاییزه پاییزه,شعر پاییز طلایی,شعر پاییز برای کودکان,شعر پاییزی عاشقانه کوتاه,شعر پاییز عاشقانه,شعر عاشقانه پاییز کوتاه,شعر پاییز عاشق است,شعر پاییز عاشقان,شعر های پاییزی عاشقانه,شعر عاشقی پاییزی,شعر نو عاشقانه پاییزی,شعری عاشقانه پاییزی,شعر پاییز از اخوان,شعر در مورد پاییز اخوان ثالث,دانلود شعر پاییز اخوان ثالث,شعر پاییزی مهدی اخوان ثالث,شعر پاییز در زندان اخوان ثالث,شعر پادشاه فصل ها پاییز اخوان,شعر پاییزه و پاییزه برگ درخت میریزه,شعر پاییزه و پاییزه برگ از درخت میریزه,شعر پاییزه و پاییزه,شعر کودکانه پاییزه و پاییزه,متن شعر پاییزه و پاییزه,شعر پاییزه پاییزه برگ درخت میریزه,شعر پاییزه ای پاییزه,دانلود شعر کودکانه پاییزه و پاییزه,شعر پاییز آمد در میان درختان,شعر پاییز آمد,شعر پاییز آمد دانلود,شعر آمدن پاییز,شعر پاییز امد گروه کر,متن شعر پاییز آمد,شاعر شعر پاییز آمد,شعر درباره آمدن پاییز,شعر در مورد آمدن پاییز,شعر پاییزی کودکانه,شعر پاییز کودکانه,شعر فصل پاییز کودکانه,شعر درباره پاییز کودکانه,شعر کوتاه پاییز کودکانه,شعر در مورد پاییز کودکانه,شعر کودکانه پاییز اومد دوباره,شعر کودکانه پاییز و پاییزه,شعر کودکانه پاییز پاییزه,شعر پاییزه پاییزه هایده,شعر پاییزه پاییزه برگ درخت می ریزه,شعر پاییز پاییزه,شعر پاییز پاییزه برگ درخت میریزه,شعر کودکانه پاییزه پاییزه,متن شعر پاییزه پاییزه,متن شعر کودکانه پاییزه پاییزه,شعر فصل پاییز برای کودکان,شعر درباره پاییز برای کودکان,شعر پاییز کودکان,شعر پاییز برای مهد کودک,شعر کودکانه برای پاییز,شعر کودکانه برای فصل پاییز,شعر پاییزی برای کودکان

شعر در مورد پاییز

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد پاییز برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

دست‌های تو

صبحی روشن‌اند

صبح جمعه‌ی پاییز

که زیر ملافه‌ی سردی به موسیقی دوری گوش می‌کنم.

شعر در مورد پاییز

مثل بوسه ی پیش از خداحافظی

تکلیفت روشن نیست

من چقدر ساده ام

که هنوز فکر می کنم

روزهای آخر پاییز

تمام طلسم ها باطل می شود

و تو مرا فتح خواهی کرد.

شعر در مورد پاییز کودکانه

چشم های تو …

بلوط زاران “بورصه” اند در پاییز

برگ های درختانند بعد از باران تابستان

و “استانبول” اند ـ در هر فصل و هر ساعت ـ

شعر در مورد پاییز کوتاه

آدم ها گاهی خاکستری اند

نه بودنشان آرامت می کند و نه رفتنشان!

گاهی چنان با عشق می آیند

که هُرم نگاهشان

و عطر حرف هایشان

روحت را می نوازد

و گاهی چنان بی مِهرند

که تو می مانی

پنجره ای رو به پاییز،

بغضی تلخ،

و سکوت و سکوت و سکوت….

شعر در مورد پاییز و عشق

پیچک های سبز دلم

ناباورانه پاییز نیامدنت را باور کرده اند

و در نارنجی پیراهنش رنگ باخته اند

شعر در مورد پاییز و انار

در عصر یک پاییز

در اتوبوس بودیم

دورمان دیوار شیشه‌ای سبز …

سبزی شیشه‌ها، زرد پاییز را

سبز خرم کرده بود.

از سبزی برگ‌ها بهار به اتوبوس نشست.

شعر در مورد پاییز شاملو

پاییز از چشمان من شروع شد

از برگ ریزان دلم

از نارنجیِ سکوتم

که مشت مشت دلتنگی به آسمان می پاشید

شعر در مورد پاییز اخوان ثالث

پاییز

نگاه خشکیده ی من بود

بر تنِ خسته ی کوچه

و عشق نافرجامی

که داشت کم کم غروب می کرد …

شعر در مورد پاییز ترکی

مهربانم مهر به آخر رسید!

اولین باد پاییزی نبودی..

یعنی نمی‌خواهی اولین

بارش آبان را اینجا باشی!؟

شعر در مورد باران پاییز

فراموشت کرده ام

و حالا

همه چیز عادی شده

باران که می بارد

پنجره را می بندم

دیگر یادم نیست

غروب جمعه

چه ساعتی بود !

پاییز را

تنها از روی تقویم می شناسم !

فراموشت کرده ام 

اما

گاهی دلم برای دلتنگ ِ تو شدن

تنگ می شود

شعر درباره پاییز و باران

چقدر صدای آمدنِ پاییز

شبیه صدای قدم های تو بود

ملتهب، مرموز، دوست داشتنی…

شعر در مورد زمستان کودکانه

چقدر هوای پاییز شبیه دست های توست

نه گرم، نه سرد، همیشه بلاتکلیف!

چقدر صدای خش خش برگ ها

شبیه صدای قلب من است

که خواست، افتاد، شکست…

چقدر این پیاده روها پر از آرزوهای من است

نارنجیِ یکدست، پُر از آدم های دست در دست، مست…

شعر درباره پاییز کودکانه

چقدر پاییز شبیه دلتنگی ست

شبیه کسی که بود، رفت

کسی که دیگر نیست.

شعر در مورد زمستان برای کودکان

عاشقت شدم که وقتی پاییز شد

و هر کسی رفت توی لاک خودش

کسی باشد که هوای این بی قراری ام را داشته باشد

عاشقت شدم که صبح های ابری بهانه ی لبخند باشی

که صدایت طعنه بزند به خش خش برگ ها

عاشقت شدم که شعرهایم مخاطب خاص داشته باشند

و آدم ها من و تو را با هم ورق بزنند

آن روز من به دلهره های بعد از نبودنت فکر نکردم

دلم خواست عاشقت شوم

تا رنگ فصل ها را ما تعیین کنیم.

شعر کودکانه در مورد فصل پاییز

پاییز آمد و

من‎ ‎ساختن لحظات ناب را بدون تو حرام کرده ام

شعر در باره زمستان کودکانه

فصلی در راه است

با اشک هایی که

هنوز بر گونه ی خیابان نیفتاده

خشک می شوند!‏

و عشق

پنهانی ترین

رازِ پاییز‎ ‎‏ است.‏

شعر در مورد پاییز برای کودکان

تابستان را که داغ نیامدن کردی

پاییز را سرد نبودن نکن؛

گناه دارد…

شعر در مورد پاییز برای کودکان پیش دبستانی

تو را در کوهستان به خاطر می آورم

به هنگام در به دریِ باد

وقتی پلی را از جا می کند

در اتاقی کوچک، به اندازه ی کف دست

و پرچمی که پاییز را دشوار کرده است.

تو را به هنگام باریدن باران

-حلزونی که بیهوده برگی را مرطوب می کند

تو را در مه

وقتی که به رود نزدیک می شود

چون پیغامی خونین به خاطر می آورم

و سنگ‌ها

سعی می کنند خونت را پنهان کنند

شعر در مورد زمستان برای کودکان پیش دبستانی

چه کِیفِ خوبی دارد

کنارِ تو پاییز را ریختن

کنارِ تو برگ را نوشتن

کنارِ تو خوب بودن،

خوبی کردن

چه‌کیفِ خوبی دارد

کنارِ تو برف را، آدم برفی را

وَ بهار وُ هرچه خوب را،

دوست داشتن !

شعر های کودکانه در مورد پاییز

وقتی می‌ایستی، زمین نمی‌چرخد

جهان بن‌بست می‌شود

وَ هیچ کس به کارش نمی‌رسد

راه رفتنَ‌ت،

بیراهه را راه می‌کند وُ

قدم زدنَ‌ت، پاییز را ناز

شعر کوتاه عاشقانه در مورد پاییز

من یک پنج شنبه

در دل آذر

در میانه ی پاییز

در اوج تقویم

جا مانده ام!

شعری کوتاه در مورد پاییز

لب های من

بی قرار فصل هایی ست که تو

بهانه ی شادی هایش هستی

نمی خواهم به کسی توضیحی بدهم

فقط می خواهم که تمام پاییز امسال را در آغوش تو باشم

بعضی چیز ها را نمی شود به مردم فهماند.

شعر های کوتاه در مورد پاییز

وقتی درخت

در راستای معنی و میلاد

بر شاخه های لخت

پیراهن بلند بهاری دوخت

با اشتیاق رفتم به میهمانی آئینه

اما دریغ

چشمم چه تلخ تلخ، پاییز را دوباره تماشا کرد

و دیگر جوان نمی شوم

شعر نو کوتاه در مورد پاییز

روز باشد یا شب؟

بهار باشد یا پاییز؟

قصه این است که در گذر همه ی فصل ها

من، دلم فقط تو را می خواهد.

شعر های کوتاه در مورد فصل پاییز

برایت

دلتنگی عصر پاییز را می فرستم

مثل کلاغ های دم غروب

هیچ جا نیستم

فقط گاهی

یکی از پرهایم می افتد.

شعر درباره پاییز و انار

عاشق پاییز بودم

اکنون برای زمستان جان می دهم

آخر عزیز دلم

تو خودت را

در لباس های زمستانی ات دیده ای؟!

شعر در مورد پاییز از شاملو

مرا برای روز مبادا کنار بگذار!

مثل مسافرخانه ای متروکه ام

در جاده ای سوت و کور

یک روز

خسته از راه می رسی و

جز آغوش من

برایت پناهی نیست.

شعر درباره زمستان اخوان ثالث

چه‌قدر می‌توانستیم بیدار باشیم

یک شب پاییزی، که بادهای پاییزی

همه‌ی برگ‌های درختان را بر زمین ریختند

به زیر برگ‌ها رفتیم

و برای همیشه خوابیدیم.

شعر در مورد باران پاییزی

می خواستم

بهار به خانه ات بیاورم

و دیگر قانع نباشی

به گل های چسبیده به فرش

می خواستم

بهار به پیرهنت بیاورم

و از آنجا سفر کنم

به سرزمین های کشف نشده

 اما هر دری باز کردم

پاییز در بادهایش از راه رسید

روی هر پنجره ای دست گذاشتم

زمستان

آخرین تصویر در حافظه اش بود

شعر در مورد بارون پاییز

آرام می آیم

و از گوشه ی لب هایت

برگ های پاییز را جارو می کنم

من گذر فصل ها را

از خطوط صورت تو می فهمم.

شعر در مورد باران و پاییز

پاییز من از آنجایی آغاز می شود

که تو چند قدم از شعرهایم دور می شوی

بانو

همیشه همین است که می بینی

برگ ها وقتی به مردن فکر می کنند

که مهر تمام شده باشد

شعری درباره باران پاییزی

مثل یک جریان موسیقی

مثل یک باران پاییزی

ناگهانی بودنت عشق است!

شعر زیبا درباره باران پاییزی

پاییز که می شود

حرف شال را نمی زنی

تا خیال بافی ام

گردن تو باشد

شانزلیزه را

به رفت و آمد گرفته ای

و دامنت

بندری به خورد کافه ها می دهد

با ویولن‌سل‌های بازنشسته

یا لهجه ای که از خرخره بوی غربت می دهد

سرما را بهانه می کنم

که سرم

شانه های دموکراتت را

ییلاق قشلاق کند.

شعری در مورد باران پاییزی

پاییز را

به هیچ می‌انگارد

دستی که دست‌های ترا دارد.

شعر نو در مورد باران پاییزی

تو عابری عادی

در خیابان پاییز نیستی!

فرشته‌ای هستی که بال‌هایش را

پشتِ مانتویی سیاه پنهان می‌کند

و مقنعه‌اش معبدِ اینکاست

که خورشید را در خود دارد!

شعر زیبا در مورد باران پاییزی

آه بانو!

بانو… بانو

وقار پاییزی ام را، با فراوانی رویا چه کار؟

پیشانی ام را که ببوسی

چترم را می گشایم

و از گوشه ی قصیده ی عمرم

بیتی بر می دارم

تا برای تو

هزار ترانه بگویم

که تو از عشق

بیش از آن می دانی

که بودا از نیلوفر…!

شعر درباره باران پاییز

رنگِ چشمان مادرم را به یاد ندارم
و نمی‌دانم که پدر
پیپ می‌کشید، یا سیگار؟
من در تابستان به دنیا آمدم
یا پاییز؟
در سال هزار و سیصد و پنجاه و چهار،
یا پنجاه و چهار هزار و سیصد و یک؟

شعر پاییز

به یاد تو هستم

کاش

خداحافظی نمی‌کردی و می‌رفتی

من عمری خداحافظی تو را

به یاد داشتم

پاییز پشت پنجره

استوار ایستاده است

مرا نظاره می‌کند

که چرا من

هنوز جهان را ترک نکرده‌ام

من که قلب فرسوده دارم

من که باید با قلب فرسوده

کم کم تو را فراموش کنم!

شعر پاییزی عاشقانه

تو پنجره‌ای رو به مدیترانه‌ای

و ترانه‌ای که هزار جایزه‌ی گِرَمی را درو خواهد کرد!

دیواری هستی میان من و مرگ

و گلی که پاییز از عطرش پا سست می‌کند…

شعر پاییز اخوان

به دنبال لبخند ناب تو هستم

چنین عمرم را می گذرانم.

مرا نه شکوِه است نه گلایه

قلبم اگر یاری کند

برگ های زرد پاییزی را شماره می کنم

که دارند از پاییز جدا می شوند و

به زمستان متصل می شوند

برای زیستن هنوز بهانه دارم

شعر پاییزه و پاییزه

زندگی را ورق بزن

هر فصلش را خوب بخوان

با بهار برقص

با تابستان بچرخ

در پاییزش عاشقانه قدم بزن

با زمستانش بنشین و

چایت را به سلامتی نفس کشیدنت بنوش…

زندگی را باید زندگی کرد، آنطور که دلت می گوید.

مبادا زندگی را دست نخورده برای مرگ بگذاری!

شعر پاییز آمد

اگر پاییز نبود

هیچ اتفاق شاعرانه ای نمی افتاد

نه موسیقی باد بود

نه سمفونی کلاغها

نه رقص برگ

و من

هیچ بهانه ای برای بوسیدن تو

در این شعر نداشتم

شعر پاییز کودکانه

به تو فکر می کنم

و برگ های زرد

یکی یکی

شکوفه می شوند

راستی

آنجا هم

پاییز

این همه زیباست؟

شعر پاییزه پاییزه

این برگ‌های زرد

به خاطر پاییز نیست که از شاخه می‌افتند

قرار است تو از این کوچه بگذری

و آن‌ها پیشی می‌گیرند از یک‌دیگر

برای فرش کردنِ مسیرت

شعر پاییز طلایی

وقتی می‌آمدی دلم می‌خواست

بهار شده باشد

یا پاییز یا زمستان یا..

هرچی!

شعر پاییز برای کودکان

پاییز

آرام

آرام

قد مى کشد

اما هنوز

بوى بهار مى آید

از کوچه اى

که تو در آن

مرا بوسیدى.

شعر پاییزی عاشقانه کوتاه

به چشم هایم خیره که می شوی

بوی تند قهوه هایت

اعتیادم را بیشتر می کند

و من

متهم ردیف اول لبهایت

عصرهایم

در حیاطی می گذرد

که پاییز

عشوه گری‌هایت را

به درخت تزریق می کند…

شعر پاییز عاشقانه

پاییز هیچ حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد

با این‌ همه

از منبر بلند باد

بالا که می‌رود

درخت‌ها چه زود به گریه می‌افتند !

شعر عاشقانه پاییز کوتاه

پاییز نام دیگر دلتنگى ست،

وقتى میان برگ هاى

سرخ و نارنجى اش

خیابان ها شلوغ مى شوند

از عاشقانه هاى دو نفره،

و من خیره به آدم هایى

که از کنارم مى گذرند

مدام تکرار مى کنم

میان همه اینها، چرا تو نیستى ..!؟

چرا از تمام این آدم ها

فقط تو را گم کرده ام ..؟

شعر پاییز عاشق است

زرد است که لبریز حقایق شده است

تلخ است که با درد موافق شده است

شاعر نشدی وگرنه می فهمیدی

پائیز بهاری است که عاشق شده است

شعر پاییز عاشقان

به همین گونه شعر می‌نویسم

مدادم را در دستم می‌گیرم

و می‌نویسم باران.

دیگر پروانه و باد خود می‌دانند پاییز است یا بهار

من تنها گاه‌گاهی خورشیدی از گوشه‌ی چشمم به جانب‌شان می‌فرستم

و اگر توفانی برخیزد و آب‌ها و برگ‌های سیاه را با خود ببرد، با من نیست

به همان‌گونه که اکنون گل سرخی بر یقه‌ی پیراهن‌تان روییده‌ست.

شعر های پاییزی عاشقانه

جنگل،

پاییز،

کلبه ای چوبی

و دودی که از دودکشش بالا می رود

کاش با تو

در چهارچوب همین تابلو

آشنا شده شده بودم.

شعر عاشقی پاییزی

به این روزها بگو به احترام بودنت بایستند.

به این ساعت‌ها بگو آهسته‌تر بروند؛

می‌خواهم کنار دستهایت مقبره‌ای بسازم

و تمام ابرها را از تمام پاییزها،

تمام گنجشکها را از تمام درختها،

به صبح این خانه بیاورم،

ساعت را کوک کنم

و در انتظار «صبح ‌بخیر» تو دراز بکشم.

شعر نو عاشقانه پاییزی

چشم در راه بهاری نیست

گر زچشمش پرتو گرمی نمی‌تابد،

ور به رویش برگ لبخندی نمی روید،

باغ بی‌برگی که می‌گوید که زیبا نیست؟

داستان از میوه‌های سر به گردونسای اینک خفته در تابوت

پست خاک می گوید

باغ بی‌برگی

خنده اش خونیست اشک آمیز

جاودان بر اسب یال افشان زردش می‌چمد در آن

پادشاه فصل‌ها، پاییز.

شعری عاشقانه پاییزی

پاییز

با آن هجوم تاریخی

می دانیم

باغ بزرگمان را

از برگ و بار تهی کرده است

در معبرت اگر نه

فانوس های شقایق را

روشن می کردم

و مقدم تو را

رنگین کمانی از گل می بستم

وقتی تو باز می گشتی

شعر پاییز از اخوان

و پاییزِ من

اتفاق زردیست

که میتواند

ناگهان در آغوشِ هر فصلی بیفتد!

حالا تو هی به من بگو

بهار میآید

شعر در مورد پاییز اخوان ثالث

از روز دستبرد به باغ و بهار تو

دارم غنیمت از تو گلی یادگار تو

تقویم را معطل پاییز کرده است

در من مرور باغ همیشه بهار تو

دانلود شعر پاییز اخوان ثالث

زندگی، بدون روزهای سخت نمی شود

روزهای سخت، همچون برگهای پاییزی شتابان فرو می ریزند،

در زیر پاهای تو، اگر بخواهی

فراموش نکن !

برگهای پاییزی بی شک در تداوم بخشیدن به مفهوم درخت 

و مفهوم بخشیدن به تداوم درخت، سهمی از یاد نرفتنی دارند.

شعر پاییزی مهدی اخوان ثالث

تو را دوست‌ می‌دارم‌

و با تو

دیگَرَم‌ به‌ بیداری‌ این‌ گستره‌ی‌ خاموش‌ُ آدمیانش‌ نیاز نیست!

چرا که‌ تو چهار فصل سرزمین‌ منی:

سردتر از زمستان سقّز،

گرم‌تر از تابستان‌ اهواز،

سبزتر از بهار لاهیجان،

و مطلّاتر از پاییزِ برگ‌افکن‌ چی‌چست!

شعر پاییز در زندان اخوان ثالث

اگر گنج‌ ناپدید منی‌،

اگر زخم‌ دریده‌ یا صلیب‌ گور منی‌،

اگر من‌ یک‌ سگم‌ُ تو تنها صاحبمی‌،

مگذار شاخه‌یی‌ که‌ از رود تو برگرفته‌ام‌

و برگ‌های‌ پاییزی‌ اندوه‌ بر آن‌ نشانده‌ام‌ را

از دست‌ بدهم‌

شعر کودکانه پاییزه و پاییزه

از کنار هیزمی خاکستر شده

از گذرگاهی جنگلی می گذرم

 بادی نرم و نابهنگام می وزد

سبکسرانه با بویی از پاییز

شعر پادشاه فصل ها پاییز اخوان

روز پاییزی میلاد تو در یادم هست

روز خاکستری سرد سفر یادت نیست

ناله ی نا خوش از شاخه جدا ماندن من

در شب آخر پرواز خطر یادت نیست

تلخی فاصله ها نیز به یادت ماندست

نیزه بر باد نشسته ست و سپر یادت نیست

شعر پاییزه و پاییزه برگ درخت میریزه

درختان پر شکوفه بادام را دیگر فراموش کن، اهمیتی ندارد

در این روزگار

آنچه را که نمی توانی بازیابی به خاطر نیاور

موهایت را در آفتاب خشک کن

عطر دیرپای میوه ها را بر آن بزن

عشق من، عشق من

فصل پاییز است…

شعر پاییزه و پاییزه برگ از درخت میریزه

چون دوستت می‌دارم

حتی آفتاب هم که بر پوستت بگذرد

من می‌سوزم

پاییز از حوالی حوصله‌ات که بگذرد

من زرد می‌شوم

عاشق می‌شوم

و تا کفش‌های رفتنت ‌جفت می‌شوند

غریب می‌مانم!

و تنها وقتی گریه‌ای گمان نمی‌برم در تو

من سبز می‌مانم

که نیلوفرانه دوستت می‌دارم

نه مانند مردمانی که دوست داشتن را

به عادتی که ارث برده‌اند

با طعم غریزه نشخوار می‌کنند

من درست مثل خودم

هنوز و همیشه دوستت می‌دارم

شعر پاییزه و پاییزه

با ساعت دلم ، وقتِ دقیق آمدن توست

من ایستاده ام ، مانند تک درخت سر کوچه 

با شاخه هایی از آغوش 

با برگ هایی از بوسه  

با ساعت غرورم _ اما 

من ایستاده ام ، با شاخه هایی از تابستان 

با برگ هایی از پاییز

هنگام شعله ور شدن من ، هنگام شعله ور شدن توست

ها … چشم ها را می بندم

ها … گوش ها را می گیرم

با ساعت مشامم _ اینک _ وقت عبور تن توست 

متن شعر پاییزه و پاییزه

دارد پاییز می رسد …

انار نیستم

که برسم به دست‌های تو …

برگ‌ م

پُر از اضطرابِ افتادن … !!!

اشعار زیبای پاییزی

تو تنها رفته ای بیرون وَ من در رختخوابی سرد

اسیرِ اضطرابِ ساعتی منحوس می گردم

تمامِ روز و شب کز می کنم در گوشه ی خانه

ولی تا انتهایِ جاده یِ چالوس می گردم

 همان وقتی که سهمم از نبودت پختن و جاروست

به همراهِ خیالت غرق ِاقیانوس می گردم

بیا ای مرد پاییزی وُ سر بر شانه ام بگذار

برای ِخستگی هایت پر ِطاووس می گردم

صدایت گوشواری شد به گوشم قیمتی ، نایاب

که از برقش درونِ کوچه بی فانوس می گردم

( مریم انصاری فر )

شعر در مورد پاییز

زردچوبه و شیر

خواص فوق العاده عالی زردچوبه و شیر برای پوست و سلامت بدن

زردچوبه و شیر ، زردچوبه و شیر برای موهای زائد ، زردچوبه و شیر برای لب ، زردچوبه و شیر برای پوست ، زردچوبه و شیر برای سرفه ، خواص زردچوبه و شیر ، ماسک زردچوبه و شیر ، ترکیب شیر و زردچوبه برای پوست ، خواص زردچوبه و شیر ، ماسک زردچوبه و شیر و عسل ، ماسک زردچوبه و شیر برای پوست ، ماسک زردچوبه و شیر برای جوش

زردچوبه و شیر , خواص زردچوبه و شیر , ماسک زردچوبه و شیر , نوشیدنی زردچوبه و شیر

در این مطلب از سایت جسارت به خواص زردچوبه و شیر می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.زردچوبه در آشپزی شرق، عنصر کهنه و جدایی‌ناپذیری است اما در آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی، نو و هیجان‌انگیز است و هر روز از  ویژگی‌های ضدسرطانی و ضدویروسی و درمانگرش می‌گویند و می‌نویسند. زردچوبه این روزها به «ادویه شفابخش» مشهور شده و از درمان گلو درد و شکم‌درد تا حل مشکلات پوستی و فعالیت ضدباکتری و ضدویروسی‌ را به آن نسبت می‌دهند. اما هندی‌ها ده‌ها سال پیش، نوشیدنی شیر گرم و زردچوبه، را به عنوان علاج شب‌های سرد و آسیب‌های سرماخوردگی، رو کرده بودند که گویا همین روزها با شهرت این ادویه خوش‌رنگ و خوش‌بو، در کشورهای دیگر خواهان پیدا کرده.

زردچوبه و شیر

زردچوبه ادویه ای است که در سراسر جهان محبوب است اما شیر زردچوبه یک نوشیدنی با ارزش و بالقوه مفید است که بسیاری از مردم حتی  اسم آن را هم نمی دانند.دارای  مواد مغذی  است که برای سلامتی بسیار مهم است.این نوشیدنی از ریشه خشک زردچوبه یا پودر زردچوبه مخلوط شده با شیر تشکیل شده است که یک نوشیدنی خوشمزه و طلایی است. در واقع، این تونیک سنتی هندی اغلب “شیر طلایی” نامیده می شود. در حالی که طعم و مزه کمی تلخ دارد .می توان به این نوشیدنی علاوه بر شیر و زردچوبه پودر هل، زنجبیل ، فلفل , میخک هم افزود که همه آنها برای سلامتی بسیار خوبست در این نوشیدنی از آنتی اکسیدان ها و مواد مفید در زردچوبه و همچنین مواد معدنی شیر استفاده شده این یکی از  بهترین نوشیدنی ها است که به عنوان یک تونیک برای بدن استفاده می شود.

زردچوبه و شیر , خواص زردچوبه و شیر , ماسک زردچوبه و شیر , نوشیدنی زردچوبه و شیر

فواید مهم شیر زردچوبه عبارتند از: تقویت سلامت پوست، مشکلات گوارشی، جلوگیری از سرطان، کاهش وزن و مراقبت از سیستم تنفسی، است.شیر زردچوبه میتواند با توجه به داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان، پوست را تقویت کند،بیماریهای پوستی نظیر آکنه, پسوریازیس، و اگزما هم مفید است.

خواص زردچوبه و شیر

زردچوبه و شیر به دلیل وجود ماده کورکومین یک ماده ضد عفونی کننده و آنتی بیوتیک، است که این نوشیدنی محبوب می تواند به کاهش التهاب در روده کمک کند و غذا را هضم دهد، به ویژه سوء هاضمه را کاهش داده ، آرامش دهنده درد و کاهش التهاب و بهبود تعادل باکتری در روده است.نوشیدن شیر زردچوبه به عنوان یک عامل سم زدایی برای بدن، به ویژه برای کبد استفاده می شود.اگر میخواهید متابولیسم بدن و مواد زائد از بین برود ،باید حداقل یک بار در روز یک لیوان شیر زردچوبه بنوشید. این به خصوص برای افرادی که قبلا آسیب کبدی داشتند، مفید است.

طرز تهیه زردچوبه و شیر

اگر میخواهید شیر زردچوبه خانگی درست کنید ساده ترین دستور آن را برای شما قرار داده ایم .کارشناسان معتقدند که شما می توانید شیر زردچوبه  رادو تا سه بار  در روز، که  در کل یک گرم زردچوبه داشته باشد استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه شیر زردچوبه :

۱ گرم زردچوبه

۱ فنجان شیر

۱/۲ قاشق چای خوری پودر هل

۱/۴ قاشق چای خوری زنجبیل

شیر را در ظرف برای ۳-۴ دقیقه حرارت دهید تا گرم شود سپس زردچوبه و پودر هل و زنجبیل بریزید و  مخلوط کنید حرارت را کم کرده به مدت یکی دو دقیقه طبخ کنید سپس بنوشید و لذت ببرید.

زردچوبه و شیر , خواص زردچوبه و شیر , ماسک زردچوبه و شیر , نوشیدنی زردچوبه و شیر

این نوشیدنی گرم می تواند التهاب را در سراسر بدن، از معده تا مفاصل و عضلات کاهش دهد.کورکومین، ماده فعال در زردچوبه، یک ماده ضد التهابی موثر است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.در برخی مطالعات، کورکومین به کاهش سرطان مربوط می شود، آن به دلیل آنتی اکسیدان موجود در آن است .

ماسک ضد جوش زردچوبه و شیر

مواد لازم:

– زردچوبه

– شیر

طرز تهیه :

عسل (ترجیحا طبیعی) زردچوبه، شیر و عسل را در یک کاسه بریزید و با چنگال مخلوط کنید. نتیجه کار باید به شکل خمیر باشد.سعی کنید ماسکتان را به مقدار مورد نیاز همان روز تهیه کنید تا مجبور به نگهداری باقیمانده مواد نباشید.ماسک را با انگشت یا یک برس مناسب روی پوست صورتتان بمالید.به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید ماسک روی پوستتان بماند. سپس با آب بشویید.می توانید برای جلوگیری از پخش شدن ماسک از پد های اسفنجی استفاده کنید.اگر پس از شستن صورت، لکه های زرد حاصل از زردچوبه روی پوستتان باقی مانده بود، می توانید یک تکه پنبه را به شیر آغشته کرده روی صورتتان بمالید تا تمیز شود.بهتر است این ماسک را یک روز قبل از رفتن به مهمانی بزنید که رنگ زرد روی پوستتان نماند.

زردچوبه و شیر , خواص زردچوبه و شیر , ماسک زردچوبه و شیر , نوشیدنی زردچوبه و شیر

زردچوبه ضدباکتری و ضد التهاب است و خواص زیادی برای پوست دارد.حاوی آنتی اکسیدان است و جای جوش را از بین می برد.شیر پوست را لایه برداری می کند و یک ضدچروک طبیعی است.

زردچوبه و شیر

مصرف و خوردن آلو خشک در بارداری و شیردهی

مصرف و خوردن آلو خشک در بارداری و شیردهی

در این مطلب از سایت جسارت به مصرف و خوردن آلو خشک در بارداری و شیردهی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.آلو خشک حاوی میزان قابل توجهی مواد معدنی( آهن، منیزیم، پتاسیم) و ویتامین‌های E ،C و پیش ساز ویتامین A است که از سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و مانع از تخریب آن‌ها می‌شوند.آلو خشک دارای خواص زیادی است و می توان خواص آن را برای سلامتی بدن مفید دانست و این خواص برای سلامت فیزیکی بدن مناسب می باشند. از جمله خواص آلو خشک می توان به خاصیت ضد یبوست آلو خشک اشاره کرد که برای افرادی که معمولا دچار این مشکل می شوند به عنوان پیشنهاد خوبی مطرح می گردد.در میوه های خشک شده تقریباً تمام محتوای آب آن از طریق روش خشک کردن حذف شده است.میوه در طی این فرآیند منقبض، کوچک و پر انرژی می شود.کشمش رایج ترین نوع است و پس از آن خرما، آلو، انجیر و زردآلو هستند.دیگر انواع میوه های خشک نیز در دسترس هستند گاهی اوقات شیرین و به شکل قند پوشیده شده می باشد این میوه ها عبارت از انبه، آناناس، زغال اخته، موز و سیب می باشد.میوه های خشک را می توان برای مدت بسیار طولانی تر از میوه های تازه نگهداری کرد و به ویژه در سفرهای طولانی که یخچال در دسترس نیست می تواند یک میان وعده مفید باشد.میوه خشک شده شامل ریز مغذی ها، فیبر و آنتی اکسیدان ها می باشد و به طور کلی خواص پایدارتری نسبت به میوه های تر دارند

مصرف و خوردن آلو خشک در بارداری و شیردهی

آلو خشک در بارداری , مصرف آلو خشک در بارداری , خوردن آلو خشک در بارداری , آلو خشک در دوران بارداری

آلو خشک از پیر شدن سلول های شما جلوگیری می کند. ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در آن برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و محدود کردن چین و چروک‌های پوستی فوق‌العاده‌اند.آلو خشک معروف است به این خاصیت که سبب حفظ خاصیت ارتجاعی در پوست می شود و در نهایت نمی گذارد که چین و چروک ها زود در پوست اتفاق بیفتد.پس می توانیم ادعا کنیم که این ماده از پیری جلوگیری می کند و این خاصیت آن ثابت شده است

مصرف و خوردن آلو خشک در بارداری و شیردهی

آلو خشک در بارداری , مصرف آلو خشک در بارداری , خوردن آلو خشک در بارداری , آلو خشک در دوران بارداری

این خاصیت آلو خشک از فیبرهای موجود در آن ناشی می شود. آلو خشک دارای فیبر زیادی است: در 100 گرم آلو خشک 7 گرم یا به اندازه بلغور جو دو سر فیبر وجود دارد. در تغذیه وجود فیبر برای از بین بردن اشتها ضروری است. از ویتامین های موجود در آلو خشک نمی توان صرفنظر کرد که شامل ویتامین هایی ماند کلسیم و منیزیم و آهن به مقدرا مناسبی می باشد. میوه های خشک با داشتن خواص زیاد می توانند در دوران بارداری نیز مورد استفاده قرار بگیرند مگر این که توصیه خاص پزشکی در این مورد وجود داشته باشد.

مصرف و خوردن آلو خشک در بارداری و شیردهی

آلو خشک در بارداری , مصرف آلو خشک در بارداری , خوردن آلو خشک در بارداری , آلو خشک در دوران بارداری

برای اینکه به میل شدید خود برای خوردن غلبه کنید،  را در برخی از غذاهای تان بگنجانید. همچنین می توانید این میوه خشک را به عنوان چاشت میل کنید. دکتر فرانک سینگر، متخصص تغذیه، خاطر نشان می کند اگر دچار یبوست نیستید، از مصرف زیاد در روز بپرهیزید تا دچار اختلالات مربوط به روده نشوید.

مصرف و خوردن آلو خشک در بارداری و شیردهی

افراد سیگاری بیشتر از دیگران به این دست میوه ها نیاز دارند؛ آنتی اکسیدان این دست میوه ها بهترین گزینه برای بیماران و به ویژه افراد سیگاری است در نتیجه مصرف این میوه ها افراد شادابی و نشاط خود را بازمی‌یابند.

آلو خشک در بارداری

خواص به لیمو چیست

مضرات و خواص به لیمو چیست برای درمان بیماریها

خواص به لیمو چیست , خواص برگ به لیمو چیست , خاصیت به لیمو چیست , خواص شربت به لیمو چیست , خواص دمنوش به لیمو چیست,خواص درمانی به لیمو چیست , مضرات و خواص به لیمو چیست , فواید و خواص به لیمو چیست , به لیمو و بارداری

خواص به لیمو چیست , خواص برگ به لیمو چیست , خاصیت به لیمو چیست , خواص شربت به لیمو چیست

در این مطلب از سایت جسارت به مضرات و خواص به لیمو چیست برای درمان بیماریها می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.گیاه به لیمو دارای خواص بسیار زیادی است که از مهمترین خواص آن می توان به خاضیت ضد میکروب و حشره آن اشاره کرد.این گیاه در کارخانجات حشره کش سازی مورد استفاده قرار می گیرد و صنایع عطر سازی نیز بسیار پر مصرف است

خواص به لیمو چیست

گیاه به لیمو (Lemon Beebrush) دارای طبیعت گرم و خشک است.به لیمو نام گیاهی از تیره شاه‌پسند است و بسیار معطر است.برگ‌ها بخش دارویی این گیاه هستند و بویی شبیه لیمو دارند. نام این گیاه به علت بوی خاص برگ آن (لیمو)، به فارسی ((به لیمو)) نامیده شده است. برگ گیاه به لیمو به رنگ سبز مات و دارای بوی معطر، طعم آن تند و کمی تلخ است. برگ‌ها را در اواخر تابستان جمع‌آوری می‌کنند و جهت استفاده از آن بایستی در محلی دور از نور، در جای خنک و سربسته نگهداری کرد.مهمترین ترکیبات به لیمو مربوط به رایحه برگ‌های آن است. این مواد بسیار خوشبو است و مهمترین ترکیب شیمیایی آن روغن فرار (سیترال، لیمونن، ژرانیول، وربنالین، وربنین)، اسید پیرولیک، وایزو واریانیک و فلاونوئید است.از خواص به لیمو علاوه بر خواص دارویی استفاده از آن به عنوان ادویه در مصارف خانگی است. اسانس به لیمو دارای خواص باکتری‌کش و حشره‌کش بوده و همچنین در صنعت عطرسازی نیز از آن استفاده می‌شود.به لیمو عطر و بوی بسیار خوبی دارد و از این نظر خیلی مورد توجه قرار گرفته است

خواص دارویی به لیمو چیست

به لیمو حاوی مواد اسیدسیتریک، کلسیم، منیزیم، ویتامین C، بیوفلاونوئید، پکتین، و لیمونن است که با عفونت مبارزه میکند.اگر شما از مشکلات سوزش سر دل، کلیه و یا صفرا رنج می برید باید قبل از استفاده بادکتر خود مشورت کنید.برای محافظت از مینای دندان های خود ، حداقل نیم ساعت صبر کنید بعد مسواک بزنید.

به لیمو

قابل ذکر است که گل آذین انتهایی و بصورت خوشه های باریک، جام گل کوچک و بطور مشخص واجد دو لب، ارغوانی رنگ پریده، میوه هستکی و دارای ۲۱ عدد بذر است. این گیاه بومی آمریکای جنوبی بوده و به طور طبیعی رویش آن در آرژانتین، شیلی و پرو گزارش شده است و از آن جا به سایر نقاط جهان از جمله ایران رفته‌است و کشت می‌ گردد در ایران در استان های شمالی و باغ ها کشت می گردد.

به لیمو ، خواص به لیمو , به لیمو در بارداری , به لیمو چیست , به لیمو و فشار خون

برگ ها و پیکر رویشی این گیاه دارای خاصیت تب بر، مسکن ، ضد نفخ ، کمک کننده به هضم غذا ، آرامش بخش ، رفع درد شکم ، دل پیچه ، رفع تپش قلب و اثر مقوی بر معده دارد و برای رفع دردهای عصبی و پایین آوردن درجه حرارت بدن در بیماریها بسیار مفید است.از به‌لیمو در درمان سوء‌هاضمه ، نفخ ، سردردهای یک‌طرفه ، دردهای عصبی ، سرگیجه و رفع صداهای گوش ، رفع خستگی بدن و علایم سرماخوردگی استفاده می‌گردد.همچنین به عنوان ادویه در مصارف خانگی مصرف دارد.اسانس به لیمو دارای خواص باکتری ‌کش و حشره‌کش بوده ، همچنین در عطرسازی از آن استفاده می‌شود.

آیا می دانید خواص به لیمو چیست

خواص به لیمو چیست , خواص برگ به لیمو چیست , خاصیت به لیمو چیست , خواص شربت به لیمو چیست

خواص به لیمو به‌طور خلاصه

– کمک به هضم غذا

– تقویت سیستم عصبی

– درمان تهوع و درد

– کاهش علائم نفخ و اسهال

– رفع استرس، خستگی و افسردگی

– تنظیم متابولیسم و کمک به کاهش وزن

– درمان سرماخوردگی و سرفه و آسم

– درمان گرفتگی بینی و برونشیت

– رفع سرگیجه و تپش قلب

تقویت حافظه، ایجاد آرامش و درمان بی‌خواب

استفاده موضعی به لیمو ممکن است باعث حساسیت پوستی شود.

طبیعت و خواص به لیمو چیست

عوارض، احتیاط و منع مصرف به لیمو :

با وجود گسترده بودن خواص به لیمو، مصرف زیاد آن سبب کاهش ضربان قلب می‌گردد و باعث تحریک روده‌ها و رحم می‌شود،

لذا کسانی که با مشکلات قلبی روبرو می‌باشند و یا خانم‌های باردار در مصرف آن احتیاط نمایند .

در بیماران دچار نارسایی کلیوی و همچنین در دوران آبستنی و شیردهی باید از مصرف زیاد به لیمو اجتناب کرد.

با به لیمو به اعصابتان مسلط باشید و راحت بخوابید.

خواص درمانی دم نوش به لیمو

امروزه به علت زیبایى و عطر دلپذیرى که دارد در غالب نواحى گرم و معتدل مانند نواحى مدیترانه اى اروپا پرورش مى یابد.

در ایران هم نمونه هایى از آن را آورده و در استان هاى شمالى و باغ ها کشت داده اند.

ماده متشکله اصلى برگ گیاه به لیمو را اسانس به میزان ۵/۰ درصد تشکیل مى دهد. این اسانس سبک تر از آب بوده، رنگ آن زرد مایل به سبز روشن و با بویى مشابه لیمو است.

برگ و اسانس به لیمو را باید دور از نور، در جاى خنک و در ظروف در بسته نگهدارى کرد. از فرآورده هاى موجود در بازار آن مى توان به چاى ورون اشاره کرد.

چای به لیمو ( که به آن چای جادویی و چای آرامش می گویند ) از بهترین نوشیدنی های روی زمین است.

در دوران آبستنی، شیردهی و بیماران دارای نارسایی کلیوی باید از مصرف زیاد به لیمو اجتناب کرد.

خواص به لیمو چیست , خواص برگ به لیمو چیست , خاصیت به لیمو چیست , خواص شربت به لیمو چیست

طرز تهیه چای به لیمو

یک قاشق غذاخوری برگ به لیمو را در قوری ریخته و آب با دمای ۸۰ درجه را به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم که به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد.

در صورت تمایل به شیرین کردن دمنوش، می توانید از نبات یا عسل استفاده کنید.

خواص چای به لیمو : طبیعت گرم . خواب آور شب . ارامبخش . ضد میگرن . ضد سردرد . ضد تپش قلب . تقویت حافظه . ضد نفخ . تقویت معده . ضد اسم

 این دمنوش به رفع تپش قلب کمک می کند.

این دمنوش آرام بخش است، استرس و خستگی های روحی را کاهش داده و برای درمان بی خوابی مناسب است.

مناسب برای درمان سرماخوردگی و سرفه است.

به لیمو یکی از بهترین داروها جهت تقویت معده می باشد و همچنین خاصیت ضد نفخ دارد.

این دمنوش جهت التیام سر درد و میگرن مناسب می باشد.

خواص به لیمو چیست , خواص برگ به لیمو چیست , خاصیت به لیمو چیست , خواص شربت به لیمو چیست

در کتاب قانون ابن سینا و مخزن الادویه مطلبی درباره به لیمو وجود ندارد.

مصرف به لیمو جهت درمان میگرن

بایستی ۵۰ گرم به لیموی خشک را در یک لیتر آب سرد ریخته به مدت ۲ ساعت خیساند.

سپس ظرف مورد نظر را روی آتش گذاشته تا ۵ دقیقه بجوشد. سپس ۱۵ دقیقه دم کرده و آن گاه روزی سه بار و هر بار یک لیوان میل شود .

مصرف به لیمو جهت درمان خستگی‌های روحی، سردرد، تقویت حافظه

۵ تا ۱۰ گرم برگ به لیمو در نیم لیتر آب جوش دم کنید، این دم کرده جهت درمان سوءهاضمه، نفخ، دلهره، عصبانیت، خستگی‌های روحی، اضطراب، سردردها، تقویت حافظه مفید و اثر شفابخش دارد .

خواص به لیمو چیست

شعر در مورد آسمان

شعر در مورد آسمان

شعر در مورد آسمان,شعر در مورد آسمان ابری,شعر در مورد آسمان شب,شعر در مورد آسمان و زمین,شعر در مورد آسمان پر ستاره,شعر در مورد اسمان ابری,شعری در مورد آسمان,شعری در مورد آسمان,شعر در مورد اسمان ابی,شعر کوتاه در مورد آسمان,شعری درمورد آسمان ابری,شعر درباره آسمان ابری,شعر کوتاه در مورد آسمان ابری,شعر در مورد آسمان و ابر,شعر زیبا درباره آسمان ابری,شعر نو درباره آسمان ابری,شعر درمورد اسمان شب,یک بیت شعر در مورد اسمان شب,شعر کوتاه درمورد آسمان شب,شعر درباره اسمان شب,شعر کوتاه درباره اسمان شب,شعری در مورد اسمان شب,شعر در باره آسمان شب,شعر کوتاه در مورد اسمان شب,یک شعر در مورد آسمان شب,شعری در مورد آسمان آبی,شعری در مورد آسمان شب,شعر در مورد آسمان آبی,شعر درباره آسمان آبی,شعر نو در مورد آسمان آبی,شعر درمورد اسمان ابی,شعر کوتاه در مورد آسمان شب,شعر کوتاه درباره آسمان,شعری کوتاه در مورد آسمان شب,شعری کوتاه درباره آسمان شب,شعر آسمان,شعر آسمان آبی,شعر آسمان ابری,شعر آسمان هم زمین میخورد,شعر آسمان آبی سهراب,شعر آسمان آبی زمین پاک,شعر آسمان آبی گرفت,شعر آسمان آبیست,شعر اسمان ابی,شعر درباره آسمان آبی,شعر نو آسمان آبی,شعر در وصف آسمان آبی,شعر درمورد آسمان آبی,شعر اسمان ابریست,شعر اسمان ابری,شعر آسمان ابر,شعر درباره آسمان ابری,شعر آسمان همیشه ابری نیست,شعر برای آسمان ابری,شعر نو آسمان ابری,شعری درمورد آسمان ابری,شعر در مورد آسمان ابری,شعر آسمان هم زمین میخورد چارتار,شعر آسمان هم زمین میخورد از کیست,شعر آسمان هم زمین میخورد از چارتار,شعر ترانه آسمان هم زمین می خورد,آسمان هم زمین می خورد شعر,شعر آهنگ آسمان هم زمین میخورد,متن شعر آسمان هم زمین میخورد چارتار,شاعر شعر آسمان هم زمین میخورد,متن شعر اسمان هم زمین میخورد از چارتار

شعر در مورد آسمان

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد آسمان برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

آنکه بر دار شد مسیح گلست
وآنکه بر آسمان مسیح دلست
فیض باید به آسمان قایم
تا بماند چو آسمان دایم
شوخ چشمی آسمان دان اینک
بر سرت آسمان را گذرست
ز آسمان خواست داد خاقانی
داد کس آسمان دهد؟ ندهد
نقش بختش بر آسمان بستند
عقد اقبالش اختران بستند
خداوند هفت آسمان و زمین
زمین گستر و آسمان آفرین
ز خورشید مه را جدائی دهد
شب و روزشان روشنائی دهد
ز آسمان حق بتاب ای آفتاب
اختران آسمان را برشکن
آسمان بر سرم فسون خوانده
من معلق چو آسمان مانده
زمین زاده آسمان تاخته
زمین و آسمان را پس انداخته
لشکرت گر بر آسمان تازد
آسمان با زمین یکی سازد
من دانم و آسمان که اقبال
درکعبه آسمان کرازاد
مقصدی از آسمان بالاتری
دلربائی دلستانی دلبری
اهل نماند بر زمین، اینت بلای آسمان
خاک بر آسمان فشان هم ز جفای آسمان
چون پس هر هزار سال اهل دلی نیاورد
این همه جان چه می کند دور برای آسمان
دل منه بر عشوه های آسمان زیرا که هست
بی سر و بن کارهای آسمان چون آسمان
آسمان چیست؟ عطف دامانت
خواجگی؟ منصب غلامانت
آسمان طاق درگه جاهش
کهکشان آستان درگاهش
میر ما هست و بخارا آسمان
ماه سوی آسمان آید همی
ای که می جویی گشاد کارخود از آسمان
آسمان ازما بود سرگشته تر درکار خویش
چون آسمان از گوشمال آهنگ می سازد ترا
بی گوشمال آسمان آهنگ شو آهنگ شو
آسمان بنیاد خواهد کرد از اقبال بلند
مذهب اثناعشر را چون بروج آسمان
گر آسمان به کام تو گردد فروغیا
بر آسمان میکده جز جام جم مزن
زمین و آسمان دلو و سبویند
برون ست از زمین و آسمان آب
دل مثال آسمان آمد زبان همچون زمین
از زمین تا آسمان ها منزل بس مشکلست
به سوی آسمان رفتم چو دیوان
از این درد آسمان من زمین شد
ره آسمان درونست پر عشق را بجنبان
پر عشق چون قوی شد غم نردبان نماند
اگر چه قبله حاجات آسمان بوده ست
به آسمان منگر سوی من نگر بین جود
بر تو ای ماه آسمان و زمین
تا به هفت آسمان مبارک باد
ای قطب آسمان ها در آسمان جان ها
جان گرد توست گردان می دار بی قرارش
اگر چه یک طرف از آسمان زمینی شد
نه پاره پاره زمین را هم آسمان کردیم
خود پیش موسی آسمان باشد کمینه نردبان
کو آسمان کو ریسمان کو جان کو دنیای دون

شعر درمورد اسمان ابی

آسمان را چو کرد همچون خاک
خاک را داند آسمان کردن

شعر کوتاه در مورد آسمان شب

زان تاب اگر شعاعی بر آسمان رسیدی
از آسمان نمودی صد ماه آسمانی

شعر کوتاه درباره آسمان

بیار معنی اسما تو شمس تبریزی
در آسمان چو نه ای تا چه آسمان داری
اول به زمین از آسمان آمده ای
آخر ز زمین بر آسمان خواهی شد

شعری کوتاه درباره آسمان شب

ز بس گوهر کزان دریا نثار آسمان گردد
سراسر آسمان مانند راه کهکشان باشد

شعر آسمان

هر که مقبول تو نبود گر همه باشد ملک
همچو شیطان ز آسمان کبریا مردود باد

شعر آسمان آبی

پیش چشمیکه نور عرفان نیست
گر بود آسمان نمایان نیست

شعر آسمان ابری

عجز خوش استقامتی دارد
بار نه آسمان بدوش خمیست
آسمان سرنگون بیکاریست
منکه هیچم جه کار خواهم کرد
آسمان عمریست مینای مرا
میزند بر سنگ و میگوید خموش
اگر کشتی آسمان غرق گردد
قلندر ندارد غم ناخدائی

تو عشق بودی که آمدی

آسمانی که تو نشانم دادی بال و پرم داد

خورشیدی که بعد از تو درآمد

روز دیگری بود

شعر آسمان آبیست

در بیداری خواب دیدم

آمده ای

می خندی

مهربانی ات نور می پاشد

به دل تاریک و خسته ی من …

تو را که آسمان

استعاره ای از پشت پلک های توست

چه نیازی ست

به کبوتر بال و پر شکسته ای چون من …

شعر اسمان ابی

چه شوی ز دیده پنهان که چو روز می‌نماید

رخ همچو آفتابت ز نقاب آسمانی.

شعر درباره آسمان آبی

از آسمان  می افتم

سقوط تکه ابریست

که دست بر پیراهنم می ساید

ترس قطره اشکی ست

که نمی ریزد

قصه ی گندم به تکرار نان می رسد

قصه ی آدم به پایان مرگ…

شعر نو آسمان آبی

نامت را

به تمام پرنده ها یاد داده ام

به آسمان

به ابرها

و به شعرهایم

شعر در وصف آسمان آبی

عید که آمد

فکری برای آسمان تو خواهم کرد

یادم باشد

روزهای آخر اسفند

دستمال خیسی روی ستاره هایت بکشم

و گلدانی

کنار ماهت بگذارم

زندگی

همیشه که این جور پیچ و تاب نخواهد داشت

بد نیست

گاهی هم دستی به موهایت بکشی

بایستی کنار پنجره

و با درخت و باغچه صحبت کنی

پنهان نمی کنم که پیش از این سطرها

“دوستت دارم” را

می خواسته ام بنویسم

حالا کمی صبر کن

بهار که آمد

فکری برای آسمان تو

و سطرهای پنهانی خودم

خواهم کرد….

شعر درمورد آسمان آبی

اگر گنجشکی تازه‌بالی

در شعر کوچک من لانه کن

اگر آفتابی تازه‌زادی و راه را نمی‌شناسی

در آسمان خانۀ من پرسه زن

اگر توفانی و دریاهایت کوچکند

در بستر من شعله‌ور شو

ای بادپا

شعر اسمان ابریست

آسمان

و هر چه آبیِ دیگر

اگر چشمان تو نیست

رنگ هدر رفته است

بر بوم روزهای حرام شده

چه رنگ‌ها که هدر رفتند

و تو نشدند.

شعر اسمان ابری

بوسه هایم ابری می شوند

و پشت سرت

آسمان، آسمان فرو می ریزند

و مثل پرستویی

کنار پنجره ی اتاقت می خوابند و

سراغت را می گیرند

هر جا که بوی تو باشد

همان جا فرو می ریزند

بوسه هایم نیز مثل خودم

نه مادر دارند، نه وطن

شعر آسمان ابر

از این همه برف

که دندانت را سفید کرده است

چه برف گرانی

آسمان به زمستان مدیون است.

شعر درباره آسمان ابری

گاهی

به کبوتری فکر می کنم

که بال‌هایش آسمان را به زمین دوخت

و بر پاهایش حرف هایی بسته شده بود

که راه را به آن نشان می داد

شعر آسمان همیشه ابری نیست

اگر باد نبود

کنارم بند می‌شدی

همین‌جا که می‌دانی !

اگر باد نبود

آسمانم را سراسر ابر نمی‌گرفت

و من

این همه دلتنگ نمی‌شدم ابرآلود

شعر برای آسمان ابری

چه بوی خوشی می‌وزد از سمت آسمان

پَرپر هزار و یکی گنجشک بهارزا

بر شاخسار بلوطی که بالانشین است

و باز پناه جُستن پوپکی

پیاله‌ی آبی

شعر نو آسمان ابری

اکنون رَخت به سراچه ی آسمانی دیگر خواهم کشید .

آسمان ِ آخرین

که ستاره ی تنهای آن تویی

شعری درمورد آسمان ابری

آسمان ِ روشن

سرپوش بلورین ِ باغی

که تو تنها گل آن، تنها زنبور آنی .

باغی که تو

تنها درخت آنی

و بر آن درخت

گلی ست یگانه

که تویی

شعر در مورد آسمان ابری

ای آسمان و درخت و باغ ِ من

گل و زنبور و کندوی من !

با زمزمه ی تو

اکنون رخت به گستره ی خوابی خواهم کشید

که تنها رؤیای آن تویی

شعر آسمان هم زمین میخورد چارتار

پاییز از چشمان من شروع شد

از برگ ریزان دلم

از نارنجیِ سکوتم

که مشت مشت دلتنگی به آسمان می پاشید

شعر آسمان هم زمین میخورد از کیست

ای پرنده زیبا

زخم بالت را که می‌بستم

عاشقت شدم

نباید این‌قدر بی‌رحمانه دور می‌شدی

بی پر و بالم من

آسمان به آسمان

چگونه دنبالت بگردم؟

ای پرنده زیبا

اسیر زیبایی‌ات شده‌ام

مرا به قفس انداخته ای!

شعر آسمان هم زمین میخورد از چارتار

خندیدیم؛

ما به پرواز بادبادک در آسمان خندیدیم!

پرنده ای که بال هایش

هنوز در اسارت ما بود.

شعر ترانه آسمان هم زمین می خورد

به آسمان سلام کن

به خورشید لبخند بزن

عزیزنم

با فنجانی عشق

صبحت را آغاز کن

برخیز

ببین روبرویت نشسته ام

صبح در چشمان تو زیباست…

آسمان هم زمین می خورد شعر

آسمان شهر ما

از صبح می بارید

خیابان زیر نور نقره صدها چراغ آن شب

تن بیمار را

با روغن باران جلا می داد

در آن خلوت

صدای پای ما بود و صفیر باد

و تنها چتر سرخ او

دم بدرود

لب ما را به کار بوسه با هم دید 

شعر آهنگ آسمان هم زمین میخورد

تو باد و شکوفه و میوه ای

ای همه ی فصولِ من

ای آسمان و درخت

باغ من

گل و زنبور و کندوی من

با زمزمه ی تو

اکنون رخت به گستره ی خوابی خواهم کشید

که تنها رویای آن

تویی

متن شعر آسمان هم زمین میخورد چارتار

آسمان چشمهای تو بود

پنجره را باز کردی

و من

پَرپَر زدم

برای دوست داشتنت

پرنده باید بود

شاعر شعر آسمان هم زمین میخورد

آغوش من

فرودگاه ِفرودهای اضطراریِ توست

هر جا آسمانت ابری شد

یا که بالت زخمی

بازوهای من

به روی تو باز است هنوز

فرود بیا پرنده ام

فرود بیا

متن شعر اسمان هم زمین میخورد از چارتار

نه آسمان

در چارچوب پنجره می گنجد

نه دریا

در چار سنگ حوض

نه جنگل

در چار دیوار باغ

شرابی دیرینه

خم را می شکند

و سر می رود

از لب جهان

چنان بی کرانه ای

که هر ستایشی

محدودت می کند

شعر بسیار زیبا از احمد شاملو در مورد آسمان

من کیم؟ گنج مهر و وفایم

من کیم؟ آسمان سخایم

من کیم؟ چهره یی آشنایم

مادرم، جلوه گاه خدایم

من کیم؟ عاشق روی فرزند

جان من پر کشد سوی فرزند

بر نخیزد دل از کوی فرزند

عاشقم، عاشقی مبتلایم

شعر در مورد آسمان

گیاه علف گربه

والریان نام دیگر گیاه علف گربه همراه با خواص دارویی و طرز استفاده

والریان نام دیگر گیاه علف گربه همراه با خواص دارویی و طرز استفاده

گیاه علف گربه ,گیاه علف گربه در جدول,گیاه علف گربه,گیاه علف گربه چیست,گیاه علف گربه نام دیگر,گیاه علف گربه در جدوا,نام گیاه علف گربه,نام گیاه علف گربه در جدول,نام های دیگر گیاه علف گربه,نام های گیاه علف گربه,نام دیگر گیاه علف گربه,نام علمی گیاه علف گربه

والریان نام دیگر گیاه علف گربه همراه با خواص دارویی و طرز استفاده

گیاه علف گربه,گیاه علف گربه درحل جدول,گیاه علف گربه در جدول,گیاه علف گربه

در این مطلب از سایت جسارت به والریان نام دیگر گیاه علف گربه همراه با خواص دارویی و طرز استفاده می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

گیاه علف گربه متعلق به خانواده نعاع است. نام گیاه شناسی آن سنبل الطیب است. این گیاه دارای برگ هایی مانند قلب و به شکل دندانه دار و دارای گل های کوچک سفید با لکه های بنفش است.این گیاه عطر ضعیف گیاه نعناع را دارد. یکی از مواد تشکیل دهدنده سنبل الطیب روغنی است یه اسم نپتالاکتون که در برگ های این گیاه یافت می شود.

گیاه علف گربه

سنبل الطیب (علف گربه) گیاهی است علفی و چند ساله که ساقه آن به طور عمودی تا ارتفاع دو متر بالا می رود. این گیاه به صورت وحشی در جنگل های کم درخت، در حاشیه جویبارها و گودال ها در بیشتر مناطق آسیا و ایران می روید. سنبل الطیب دارای بویی مطبوع است و گربه بوی این گیاه را از فاصل دور تشخیص داده به طرف آن می رود و در اطراف آن به جست و خیز می پردازد و از بوی آن مست می شود. گلهای سنبل الطیب برنگ سفید یا صورتی و به صورت خوشه ای است. قسمت مورد استفاده این گیاه ریشه آن است و معمولا از ریشه گیاهی که بیش از سه سال عمر دارد استفاده می شود. سنبل الطیب پس از خشک شدن برنگ قهوه ای در می آید. طعم آن تلخ ولی خوشبو و معطر است. عطر آن پس از خشک شدن بیشتر می شود.

والریان نام دیگر گیاه علف گربه همراه با خواص دارویی و طرز استفاده

گیاه علف گربه,گیاه علف گربه درحل جدول,گیاه علف گربه در جدول,گیاه علف گربه

بعضی از صاحبان گربه ها علف گربه را به عنوان انرژی زا تعریف کرده اند.گفته شده نپتالاکتون یک اثر توهم زا دارد.گربه ها اغلب به مالیدن ، لیسیدن ، خر خر و خوردن این گیاه علاقه دارند.بعد از این اعمال اغلب تغییرات کوتاه مدتی در رفتار آنها ملاحضه می شود.علف گربه تاثیرات مختلفی بر گربه های مختلف دارد.

گیاه علف گربه درحل جدول

ترکیبات شیمیایی : ریشه سنبل الطیب حاوی ۱ درصد اسانس است. این اسانس درریشه تازه بیشتر است و به تدریج که ریشه خشک می شود مقدار اسانس آن کاهش یافته ولی بوی آن قوی تر می شود. اسانس تازه برنگ سبز مایل به زرد است ولی در اثر ماندن غلیظ می شود. آثار دارویی ریشه تازه آن سه برابر خشک شده آن است. سنبل الطیب باید در حرارت کم خشک شود و در حرارت بالا تمام اثر دارویی آن از بین می رود.

والریان نام دیگر گیاه علف گربه همراه با خواص دارویی و طرز استفاده

گیاه علف گربه,گیاه علف گربه درحل جدول,گیاه علف گربه در جدول,گیاه علف گربه

شما می توانید یک بوته گیاه سنبل الطیب را در گیاه فروشی محل خود حریداری کنید و یا حتی دانه آن را بخرید و خود آن را بکارید.علف گربه در بسیاری از اشکال دیگر در فروشگاه های عرضه وسایل حیوانات خانگی نیز در دسترس است.بعضی از این محصولات عبارتند از: علف گربه خشک شده مخصوص،اسباب بازی های دارای علف گربه ، روغن علف گربه،اسپری و بالشت علف گربه و…

گیاه علف گربه در جدول

خواص داروئی : ریشه سنبل الطیب از نظرطب قدیم ایران گرم و خشک است خواص مهم آن به شرح زیر است. اثر ضد تشنج دارد، در رفع ناراحتی های عصبی و هیستری مفید است،ضد اسپاسم و آرام بخش است، تب بر است، بی خوابی را درمان می کند، ضد کرم معده و روده است، ضد هیجان است، میگرن را برطرف می کند، برای برطرف کردن دلهره، تشویش و نگرانی مفید است، در درمان بیماری مالیخولیا اثر مفید دارد، در برطرف کردن درد سیاتیک موثر است، سکسکه مداوم را از بین می برد، درد سینه را برطرف می کند، استفراغ را برطرف می کند، در معالجه مرض قند موثر است، گرد سنبل الطیب را روی زخم ها بپاشید التیام یابند. این گیاه اعصاب را آرام می‌کند و ضدسرگیجه و تپش قلب است. کسانی که به خوردن قرص‌های شیمیایی آرام‌بخش عادت کرده‌اند بهتر است به سراغ سنبل‌الطیب بروند. این گیاه ضد صرع، ضد تشنج، معرق، ادرارآور، اشتها‌آور، مقوی قلب، ضددلهره و استرس بوده و سردردهای یکطرفه، اختلالات زمان یائسگی، سکسکه‌های مداوم، بی‌خوابی، خستگی و بیماری‌هایی را که منشأ عصبی داشته باشند، تسکین می‌دهد. این گیاه نیز گونه‌های زیادی داشته و انواع وحشی آن خاصیت بیشتری نسبت به پرورش یافته آن دارند و معمولا در دامنه کوه‌های البرز یافت می‌شود.

والریان نام دیگر گیاه علف گربه همراه با خواص دارویی و طرز استفاده

گیاه علف گربه,گیاه علف گربه درحل جدول,گیاه علف گربه در جدول,گیاه علف گربه

آیا علف گربه روی تمام گربه ها تاثیر دارد؟ علف گربه حدودا بر روی 50% از گربه ها تاثیر می گذارد.50% دیگر هیچ علاقه ای به آن نشان نمی دهند.این گیاه بر روی بچه گربه های کمتر از 12 هفته سن تاثیر ندارد. آیا علف گربه برای گربه ها خطری ندارد؟ علف گربه غیر سمی است و اعتیاد آور نیست وبرای خوردن مشکلی ندارد.خوردن آن به تنهایی واکنشی در گربه ها تولید نمی کند.این بوی علف گربه است که باعث واکنش در آنها می شود.

گیاه علف گربه

جلوگیری از سفید شدن مو : سنبل‌الطیب به دلیل دارا بودن منگنز از سفید شدن مو جلوگیری می‌کند و شستن چشم‌ با جوشانده آن سرخی چشم را از بین می‌برد و مقوی معده و کبد است. گربه‌ها این گیاه دارویی را بی‌اندازه دوست دارند و به خاطر خوردن آن بی‌قرار می‌شوند به همین دلیل این گیاه علف گربه نیز نامیده می‌شود. این گیاه در عطاری‌ها به فروش می‌رسد و مصرف بیش از اندازه و طولانی‌مدت آن می‌تواند باعث ضعف چشم و گوش شود. متخصصان طب گیاهی توصیه می کنند برای استفاده از خواص درمانی گل گاو زبان و سنبل الطیب بویژه ایجاد آرامش و نشاط حداقل هفته ای ۳ بار این دو گیاه را دم کرده و به جای چای نوش جان کنید. طرز استفاده : ۱) گرد سنبل الطیب: ریشه سنبل الطیب را خرد کرده و در حرارت ۴۰ درجه خشک کنید. سپس آنرا آسیاب کنید و از الک ریز در کنید. گرد آن به عنوان ضد تشنج به کار می رود. مقدار مصرف آن ۵-۱۰ گرم در روز است. ۲) مخلوط سنبل الطیب: ۴ گرم گرد ریشه سنبل الطیب را با ۴ گرم رازیانه و ۴ گرم قند سائیده و مخلوط کنید،این مخلوط را چهار قسمت کرده و در طول روز به فواصل مساوی بخورید.

گیاه علف گربه

خواص قهوه سبز برای پوست

فواید و خواص قهوه سبز برای پوست و داشتن صورت زیبا و جوان

فواید و خواص قهوه سبز برای پوست و داشتن صورت زیبا و جوان در سایت جسارت

خواص قهوه سبز برای پوست ,فواید قهوه سبز برای پوست,خواص قهوه سبز بر پوست,خواص قهوه سبز روی پوست,قهوه سبز برای پوست,قهوه سبز برای پوست,خواص قهوه سبز برای پوست,فواید قهوه سبز برای پوست,ایا قهوه سبز برای پوست مفید است,مضرات قهوه سبز برای پوست,قهوه سبز پوست,قهوه سبز و پوست,خواص قهوه سبز بر پوست,خواص قهوه سبز روی پوست,تاثیر قهوه سبز بر پوست,اثر قهوه سبز بر پوست

فواید و خواص قهوه سبز برای پوست و داشتن صورت زیبا و جوان

خواص قهوه سبز برای پوست , فواید قهوه سبز برای پوست , خواص قهوه سبز بر پوست , خواص قهوه سبز روی پوست

در این مطلب از سایت جسارت به فواید و خواص قهوه سبز برای پوست و داشتن صورت زیبا و جوان می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

ما از شاتوت و انار به عنوان موادی که آنتی اکسیدان‌هایی قوی دارند یاد می‌کنیم، قهوه نیز دارای آنتی اکسیدان‌های قوی است و همان اثر را روی سلامت پوست می‌گذارد. یک فنجان قهوه با پیری زودرس پوست که بر اثر آلودگی ،گرما و نور بوجود می‌آید، مبارزه می‌کند.

خواص قهوه سبز برای پوست

خواص قهوه سبز برای سلامتی: ۱. سرشار از آنتی‌اکسیدان: قهوه سبز، سرشار از آنتی‌اکسیدان است که اثرات آسیب‌زای رادیکال‌های آزاد در بدن‌مان را کاهش‌داده و از سلامت‌مان محافظت‌می‌کنند. مطالعات زیادی تاییدکرده‌اند که دانه خام و فرآوری‌نشده قهوه سبز، اسیدکلروژنیک (CGA) ۱۰۰% خالص دارد، که دراصل یک استر با خواص آنتی‌اکسیدانی قوی است. این ماده، سطح گلوگز موجود در جریان خون ما را تنظیم‌کرده و از تورفتگی سلول‌های پوست‌مان جلوگیری‌می‌کند. ۲. متابولیسم را تقویت‌می‌کند اسیدکلروژنیک موجود در دانه قهوه سبز، به تقویت‌کننده متابولیسم نیز معروف است. این اسید، سرعت متابولیسم پایه (BMR) بدن ما را به‌میزان زیادی افزایش‌می‌دهد که این کار، آزادشدن زیاد کلوگز از کبد به درون خون را به حداقل می‌رساند. به‌دلیل نبود گلوکز، بدن ما شروع به سوزاندن سلول‌های چربی ذخیره‌شده می‌کند تا نیازش به گلوگز را تامین‌کند. بنابراین، دانه قهوه سبز خالص، توانایی چربی‌سوزی ما را بالابرده و به کاهش وزن اضافی کمک‌می‌کند. 

فواید و خواص قهوه سبز برای پوست و داشتن صورت زیبا و جوان

خواص قهوه سبز برای پوست , فواید قهوه سبز برای پوست , خواص قهوه سبز بر پوست , خواص قهوه سبز روی پوست

 وقتی با خوردن یک فنجان قهوه داغ روزمان با انرژی آغاز می‌شود، آیا قهوه روی زیبایی هم تاثیر دارد؟ بله. دارد. قهوه به شکل‌های مختلفی است و می‌تواند روی پوست و مو تاثیرات خوبی داشته باشد.

فواید قهوه سبز برای پوست

۳. به سوزاندن چربی اضافه کمک‌می‌کند: این دانه‌ها، حاوی مقدار زیادی کتانجک است. کتانجک نوع خاصی از جلبک دریایی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. بنابرای، به حفظ مواد مغذی بدن کمک‌می‌کند. این ماده، متابولیسم سوختن را در بدن بالامی‌برد، بنابراین می‌توانیم چربی‌ها و کالری‌های ناخواسته را به‌سرعت بسوزانیم. ۴. اشتها را سرکوب‌می‌کند:  اگر به گرسنگی مداوم دچارید، دانه قهوه سبز می‌تواند خیلی کمک‌تان کند. این دانه، به‌دلیل اثر سرکوب‌کنندگی اشتها، می‌تواند تمایل شدید ما به غذا را سرکوب‌کرده و مانع از پرخوری شود. بنابراین، بدن‌مان شروع به سوزاندن ذخایر چربی می‌کند و ما از وزن اضافه خلاص‌می‌شویم. ۵. درمان دیابت:  قهوه سبز ، قادر به درمان دیابت نوع ۲ است. عصاره این دانه، به کاهش سطح قند در جریان خون و تسریع کاهش وزن شناخته‌شده است. هردوی این موارد برای درمان دیابت شیرین نوع ۲ ضروری هستند. 

فواید و خواص قهوه سبز برای پوست و داشتن صورت زیبا و جوان

خواص قهوه سبز برای پوست , فواید قهوه سبز برای پوست , خواص قهوه سبز بر پوست , خواص قهوه سبز روی پوست

آنتی اکسیدان‌های موجود در قهوه موهای‌تان را نیز براق می‌کند. ماسک قهوه از شکستن موها جلوگیری کرده و آن را درخشان می‌کند و موهای‌تان خوشبو می‌شود.  همه مراکز زیبایی در سراسر دنیا از قهوه برای موها استفاده می‌کنند. قهوه همچنین آسیب‌هایی که بر اثر مواد شیمیایی ایجاد شده را برطرف می‌کند. می‌توانید آن را در خانه دم کنید و روی موهای‌تان بگذارید.

خواص قهوه سبز بر پوست

۶. سطح کلسترول بد را کاهش‌می‌دهد سطح کلسترول ما می‌تواند با قهوه سبز تنظیم‌شود. لیپوپروتئین کم‌چگالی (LDL) که به کلسترول بد نیز شناخته‌می شود، عامل آسیب‌پذیری ما دربرابر اختلالات قلبی‌عروقی مانند سکته قلبی است. مطالعات نشان‌داده‌اند که می‌توان با استفاده منظم از عصاره دانه قهوه سبز، از این مشکل جلوگیری‌کرد. ۷. به افزایش گردش خون کمک‌می‌کند: فشارخون بالا می‌تواند باعث بسیاری از بیماری‌های کشنده مانند سکته، نارسایی قلب، نارسایی مزمن کلیه و غیره شود. اما محققان ماده بسیار فعال و قوی شبه‌آسپرین در قهوه سبز که با جلوگیری از خوشه‌ای‌شدن پلاکت‌ها، بر رگ‌ها خونی تاثیر مثبت می‌گذارد را کشف‌کردند. درنتیجه، عروق ما سفت‌نشده و جریان خون در بدن به‌میزان زیادی افزایش‌می‌یابد. ۸. برای سم‌زدایی طبیعی به‌کارمی‌رود:  عصاره دانه قهوه سبز، یک سم‌زدای طبیعی است. این عصاره، کبد ما را پاکسازی‌کرده و از سموم، کلسترول بد، چربی‌های ناخواسته و غیره خلاص‌می‌کند. کبد که سم‌زدایی شود، عملکرد آن بهبودیافته و متابولیسم و درنتیجه سلامتی ما را افزایش‌می‌دهد. 

فواید و خواص قهوه سبز برای پوست و داشتن صورت زیبا و جوان

خواص قهوه سبز برای پوست , فواید قهوه سبز برای پوست , خواص قهوه سبز بر پوست , خواص قهوه سبز روی پوست

قهوه دارای موادی است که سیاهی دور چشم را هم رفع می‌کند. قهوه به گشادکنندگی عروق معروف است و پف زیر چشم را برطرف می‌کند.می‌توانید قهوه را با کرم‌های مخصوص چشم مخلوط کنید و دور چشمان‌تان بزنید. این تریکب رگ‌های خونی دور چشم را گشاد می‌کند. توجه داشته باشید که قهوه را به طور مستقیم دور چشمان‌تان نمالید.

خواص قهوه سبز روی پوست

۹. انرژی را افزایش‌می‌دهد:  به‌دلیل مقدار فراوان کافئین، قهوه سبز را می‌توان به‌عنوان یک انرژی‌دهنده عالی استفاده‌کرد. دانه قهوه، می‌تواند سطح انرژی ما را بالابرده و ما را در تمام طول روز، سرحال نگه‌دارد. خواص قهوه سبز برای پوست: ۱۰. اثر رادیکال‌های آزاد را کاهش‌می‌دهد:  اسیدکلروژنیک موجود در قهوه سبز، می‌تواند اثرات رادیکال‌های آزاد را تا ۱۰برابر بیشتر از چای سبز معمولی کاهش‌دهد. به‌دلیل اینکه دانه‌ قهوه سبز بوداده نمی‌شود، عوامل ضد اکسیداتیو دیگری از خانواده پلی‌فنول‌ها، مانند اسیدفولیک و غیره در آن وجوددارند که سرعت فرآیند پیری را کاهش‌داده و پوست‌مان را جوان می‌کند. ۱۱. سیستم ایمنی را تقویت‌می‌کند:  این دانه‌ قهوه، در تقویت سیستم ایمنی بسیار موثر است. این دانه‌، به‌دلیل داشتن خردکننده‌های قوی رادیکال‌های آزاد، می‌تواند بدن‌مان را از انواع عناصر سمی و آسیب‌زا رهاکند. درنتیجه، می‌توانیم از پوست بی‌طراوت و مستعد آکنه خلاص‌شویم. ۱۲. به کندشدن بروز علائم پیری کمک‌می‌کند:  قهوه سبز، به حفظ مواد فرار نیز معروف است زیرا بوداده نمی‌شود. اسید گاما آمینوبوتیریک (GABA)، تئوفیلین، اپی‌گاوکاتجین‌گالات و غیره، برخی از مواد تشکیل‌‌دهنده آن هستند که به حفظ سلامت پوست کمک‌کرده و بروز چین‌وچروک را مهارمی‌کند. 

فواید و خواص قهوه سبز برای پوست و داشتن صورت زیبا و جوان

خواص قهوه سبز برای پوست , فواید قهوه سبز برای پوست , خواص قهوه سبز بر پوست , خواص قهوه سبز روی پوست

یک قاشق بزرگ قهوه را با یک قاشق عسل مخلوط کنید.خوب مخلوط کنید و به صورت دایره‌وار روی صورت و گردن‌تان بمالید. بعد از 20 دقیقه صورت‌تان را با آب بشویید.این ماسک خاصیت ضد التهاب دارد و عسل نیز پوست را مرطوب می‌کند.

قهوه سبز برای پوست

۱۳. به مرطوب‌سازی پوست کمک‌می‌کند:  جدا از عوامل آنتی‌اکسیدانی، دانه‌ قهوه سبز، سرشار از اسیدهای چرب و استرها مانند اسید اراهیدیک، اسیدلینولئیک و اسید اولئیک است که پوست ما را تغذیه و مرطوب‌کرده و افتادگی پوست، بی‌رنگی و دیگر آسیب‌های شدید را متوقف‌می‌کنند.  خواص قهوه سبز برای مو ۱۴. مواد آسیب‌رسان به مو را ازبین‌می‌برد: آنتی‌اکسیدان موجود در دانه قهوه سبز، برای مو نیز بسیار مفید است و چون درمبارزه با هرچیز سمی و آسیب‌رسانی به ما کمک‌می‌کند، موی ما قوی، سالم و زیبا می‌ماند.  ۱۵. با طاسی مبارزه‌می‌کند:  آلوپسی‌آندروژنتیک، که به آن “ریزش موی الگوی زنانه” نیز گفته‌می‌شود را می‌توان با قهوه سبز درمان‌کرد. عصاره این دانه‌ می‌تواند رشد و حجم تارهای مو را به‌طور قابل توجهی تقویت‌کند.  خلاصه اینکه، اگر می‌خواهید مراقب سلامتی، پوست و موی خود باشید، به دانه‌های قهوه سبز نگاهی بیندازید. ارزشش را دارد.

خواص قهوه سبز برای پوست

شعر در مورد فلسطین

شعر در مورد فلسطین

شعر در مورد فلسطین ،شعری در مورد فلسطین،شعر درباره فلسطین،شعر در مورد کودکان فلسطینی،شعر در مورد کودکان فلسطین،شعر کوتاه در مورد فلسطین،شعر در مورد کودک فلسطینی،شعر زیبا در مورد فلسطین،شعر در مورد مردم فلسطین،شعر در مورد بچه های فلسطین،شعری درباره فلسطین،شعر درباره ی فلسطین،شعر درباره کودکان فلسطینی،شعر درباره مقاومت فلسطین،شعر درباره کودکان فلسطین،شعری درباره کودکان فلسطین،شعری درباره ی فلسطین،شعر درباره ی کودکان فلسطین،شعر فلسطین محمود درویش،شعر فلسطین محمود درویش،شعر فلسطینی محمود درویش،شعر عن فلسطین محمود درویش،شعر فی فلسطین محمود درویش،شعر وطنی فلسطینی محمود درویش

شعر در مورد فلسطین

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد فلسطین برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

ای غیبت غرور غیوران، حضور باش

ای قدس، ای بلادِ بلاکش، صبور باش

ما غازیانِ سهم‌شتابِ محمدیم

لختی دگر بپای، قوی باش، آمدیم

شعر اسم مرجان , شعر در مورد اسم مرجان , شعر در وصف اسم مرجان , شعر درباره اسم مرجان

شعر در مورد فلسطین

شعر اسم نسیم , شعر در مورد اسم نسیم , شعر در وصف اسم نسیم , شعر درباره اسم نسیم

ای معجزه قیام قامت، ای قدس

خون نامه ی عشق و استقامت، ای قدس

شعر اسم مجید , شعر در مورد اسم مجید , شعر در وصف اسم مجید , شعر درباره اسم مجید

شعری در مورد فلسطین

شعر اسم مهران , شعر در مورد اسم مهران , شعر در وصف اسم مهران , شعر درباره اسم مهران

به کجا می‌نگری کودک من

نسل خورشید به تو دوخته چشم

آسمان هم‌نفس یاران است

کوه‌ها دیده به دستت دارند

نسل تو، نسل شهادت‌طلبان

بشکند دست همه بو لهبان

شعر اسم محسن , شعر در مورد اسم محسن , شعر در وصف اسم محسن , شعر درباره اسم محسن

شعر درباره فلسطین

شعر اسم مهدی , شعر در مورد اسم مهدی , شعر در وصف اسم مهدی , شعر درباره اسم مهدی

از حنجر انقلاب حلق آویزیم

الحق که مکلفیم تا برخیزیم

باید دل خویش را به دریا بزنیم

این غده نحس را به دریا ریزیم

شعر اسم لیلی , شعر در مورد اسم لیلی , شعر در وصف اسم لیلی , شعر درباره اسم لیلی

شعر در مورد کودکان فلسطینی

شعر اسم نیلوفر , شعر در مورد اسم نیلوفر , شعر در وصف اسم نیلوفر , شعر درباره اسم نیلوفر

باید سخن از حقیقت دین گفتن

از حرمت قبلۀ نخستین گفتن

امروز برای شاعران تکلیف است

با لهجۀ شعر ، از فلسطین گفتن

شعر اسم محبوبه , شعر در مورد اسم محبوبه , شعر در وصف اسم محبوبه , شعر درباره اسم محبوبه

شعر در مورد کودکان فلسطین

شعر اسم مائده , شعر در مورد اسم مائده , شعر در وصف اسم مائده , شعر درباره اسم مائده

هزار مرد به پای تو جان سپردند و …

هزار دست تو را باز می فشردند و…

سپیدی ات را تا صلح سازمان ملل

سپید باشد از الخلیل بردند و…

زسبز ودکا کردند امیرهای عرب

تو را به  همراهش قطعه قطعه خوردندو…

سیاهی ات را پیراهن زنی کردند

که بچه هایش در انتفاضه مردندو…

تو سرخ خونت بر شانه منتشر شده بود

که شانه های تو آزرده اند و تردند و …

تو سرخ خونت در روزنامه های جهان

که کشته ها را از جنگ می شمردند و…

هزار مرد به پای تو جان سپردند و….

هزار دست تو را باز می فشردندو…

شعر اسم نوشین , شعر در مورد اسم نوشین , شعر در وصف اسم نوشین , شعر درباره اسم نوشین

شعر کوتاه در مورد فلسطین

شعر اسم نازنین , شعر در مورد اسم نازنین , شعر در وصف اسم نازنین , شعر درباره اسم نازنین

ای قدس ای آزرده از تیغ شقاوت

ای نای تو مجروح از چنگ قساوت ..

شعر اسم محمود , شعر در مورد اسم محمود , شعر در وصف اسم محمود , شعر درباره اسم محمود

شعر در مورد کودک فلسطینی

شعر اسم غزاله , شعر در مورد اسم غزاله , شعر در وصف اسم غزاله , شعر درباره اسم غزاله

بر پیروزی سرمست نباشید!

خالد را بکشید،

عمرو خواهد آمد،

گلی را نابود کنید،

عطر خواهد ماند.

شعر اسم نغمه , شعر در مورد اسم نغمه , شعر در وصف اسم نغمه , شعر درباره اسم نغمه

شعر زیبا در مورد فلسطین

شعر اسم الهام , شعر در مورد اسم الهام , شعر در وصف اسم الهام , شعر درباره اسم الهام

یک اتفاق ساده، مرا بی‌قرار کرد

باید نشست و یک غزل تازه، کار کرد

در کوچه می‌گذشتم و پایم به سنگ خورد

سنگی که فکر و ذکر دلم را، دچار کرد

از ذهن من گذشت که با سنگ می‌شود

آیا چه کارها که در این روزگار کرد

با سنگ می‌شود جلوی سیل را گرفت

طغیان رودهای روان را، مهار کرد

یا سنگ روی سنگ نهاد و اتاق ساخت

بی‌سرپناه‌ها همه را، خانه‌دار کرد

یا می‌شود که نام کسی را بر آن نوشت

با ذکر چند فاتحه، سنگ مزار کرد

یا مثل کودکان شد و از روی شیطنت

زد شیشه‌ای شکست و دوید و فرار کرد

با سنگ مفت می‌شود اصلاً به لطف بخت

گنجشک‌های مفت زیادی شکار کرد

یا می‌شود که سنگ کسی را به سینه زد

جانب از او گرفت و بدان افتخار کرد

یا سنگ روی یخ شد و القصه خویش را

در پیش چشم ناکس و کس، شرمسار کرد

ناگاه بی‌مقدمه آمد به حرف، سنگ

این‌گونه گفت و سخت مرا بی‌قرار کرد:

تنها به یک جوان فلسطینی‌ام بده

با من ببین که می‌شود آنگه چه کار کرد!

شعر شخصیت , شعر در مورد شخصیت , شعر در وصف شخصیت , شعر درباره شخصیت

شعر در مورد مردم فلسطین

شعر آغوش , شعر در مورد آغوش , شعر در وصف آغوش , شعر درباره آغوش

در راه رهایی تو جان می بازیم

ای قبله دین، سرت سلامت، ای قدس

شعر اسم کیان , شعر در مورد اسم کیان , شعر در وصف اسم کیان , شعر درباره اسم کیان

شعر در مورد بچه های فلسطین

شعر اسم اعظم , شعر در مورد اسم اعظم , شعر در وصف اسم اعظم , شعر درباره اسم اعظم

می‌رسد بوی بهار

از نگاه شهدا

تو که از سوره فتح

بارها می‌خواندی

می‌رسد نصرالله

دیدگانت روشن

شعر معرفت , شعر در مورد معرفت , شعر در وصف معرفت , شعر درباره معرفت

شعری درباره فلسطین

شعر شلمچه , شعر در مورد شلمچه , شعر در وصف شلمچه , شعر درباره شلمچه

اهرام، در تمامت فرعون قد کشید

از بهت خاک، قدمت فرعون قد کشید

پر شد دوباره گوش به گوشِ زمین، سکوت

خون شد دوید در رگ هر ذره این سکوت

سگ‌ها به زخم‌های زمین حمله‌ور شدند

سگ‌های حمله‌ور شده، هِی بیشتر شدند

در پایکوب فاجعه گُل‌ها لگد شدند

گلدسته‌های مسجدالاقصی لگد شدند

شعر خیانت , شعر در مورد خیانت , شعر در وصف خیانت , شعر درباره خیانت

شعر درباره ی فلسطین

شعر اسم کیمیا , شعر در مورد اسم کیمیا , شعر در وصف اسم کیمیا , شعر درباره اسم کیمیا

ای قدس ! ظهور مُنتَظر نزدیک است

خورشید دمیده و سحر نزدیک است

در سنگر انتفاضه پا بر جا باش

یک سنگ دگر بزن ، ظفر نزدیک است

شعر اسم فروغ , شعر در مورد اسم فروغ , شعر در وصف اسم فروغ , شعر درباره اسم فروغ

شعر درباره کودکان فلسطینی

شعر اسم علی , شعر در مورد اسم علی , شعر در وصف اسم علی , شعر درباره اسم علی

بغضُ باور میکنم، وقتی که خنده زخمیه

جنگُ باور می کنم ، وقتی پرنده زخمیه

بوی باروت ، بوی سیب ، طعم شکستن صدا

رنگ ِخاکستری ِمرگ ِتموم ِآدما

اگه تلخه اگه شیرین ، دیگه دور آخره

یه نبرد بی امون ، یه جنگ نا برابره

آخرین سنگُ به شیشه های دنیا می زنیم

می میریم، آتیش به چشمای تماشا می زنیم

گریه می کنیم که روشن شه چراغ خنده ها

دیگه دلواپس دنیا نباشن پرنده ها

نازنین گریه نکن ، فردا که آفتاب بزنه

طعم زیتون می ده خونی که تو رگهای منه

شعر اسم غزل , شعر در مورد اسم غزل , شعر در وصف اسم غزل , شعر درباره اسم غزل

شعر درباره کودکان فلسطین

شعر اسم محمد , شعر در مورد اسم محمد , شعر در وصف اسم محمد , شعر درباره اسم محمد

سنگ بردار فلسطین! همه سنگ اندازند

بانگ بردار برادر! همه بی‌آوازند

شعر اسم عاطفه , شعر در مورد اسم عاطفه , شعر در وصف اسم عاطفه , شعر درباره اسم عاطفه

شعری درباره کودکان فلسطین

شعر اسم مریم , شعر در مورد اسم مریم , شعر در وصف اسم مریم , شعر درباره اسم مریم

هرگز با ما نخواهید آسود…

هر کشته ای نزد ما

هزار بار خواهد مرد.

شعر اسم عسل , شعر در مورد اسم عسل , شعر در وصف اسم عسل , شعر درباره اسم عسل

شعری درباره ی فلسطین

شعر اسم فرشته , شعر در مورد اسم فرشته , شعر در وصف اسم فرشته , شعر درباره اسم فرشته

تو خانه به خانه، با ستم می جنگی

بی عذر و بهانه، با ستم می جنگی

در دست تو سنگ و در گلویت آواز

با سنگ و ترانه، با ستم می جنگی

شعر اسم فرزانه , شعر در مورد اسم فرزانه , شعر در وصف اسم فرزانه , شعر درباره اسم فرزانه

شعر درباره ی کودکان فلسطین

شعر اسم مینا , شعر در مورد اسم مینا , شعر در وصف اسم مینا , شعر درباره اسم مینا

در گوشه گوشه‌های زمین، رقص کرکس است

این شهر زیر فاجعه، بیت المقدس است

زیتون‌های یائسه را باد چیده است

طوفان به عمق باغچه‌ها هم رسیده است

باروت، سایه بر سر آیینه‌ها کشید

دستی به زخم خوردگی سینه‌ها کشید

شعر اسم فاطمه , شعر در مورد اسم فاطمه , شعر در وصف اسم فاطمه , شعر درباره اسم فاطمه

شعر فلسطین محمود درویش

شعر آمریکا , شعر در مورد آمریکا , شعر در وصف آمریکا , شعر درباره آمریکا

ای معجزۀ قیام قامت ، ای قدس !

خون نامۀ عشق و استقامت ، ای قدس !

در راه رهایی تو جان می بازیم

ای قبلۀ دین ، سرت سلامت ، ای قدس !

شعر روستا , شعر در مورد روستا , شعر در وصف روستا , شعر درباره روستا

شعر فلسطین محمود درویش

شعر آلبالو , شعر در مورد آلبالو , شعر در وصف آلبالو , شعر درباره آلبالو

با شوق رهایی ات ، نَفس می گیریم

ای قدس ! تو را ز خار و خس می گیریم

ما خاک تو را به تین و زیتون سوگند

فردا ز نفاق و کفر پس می گیریم

شعر کسوف , شعر در مورد کسوف , شعر در وصف کسوف , شعر درباره کسوف

شعر فلسطینی محمود درویش

شعر انسان , شعر در مورد انسان , شعر در وصف انسان , شعر درباره انسان

من اهل قدس

اهل فلسطینم

در دست‌های کوچک من، سنگ

بر دوش،

یک فلاخن سنگ‌افکن

در دل، هوای جنگ

در پیش روی،

دشمن

این سنگ

میراث ماست

میراث روزهای خدایی

وینک به روزهای جدایی،

این سنگ

چون سجیل

در روزهای سرد شقاوت

میراث آتشین ابابیل است

تا

خشم مرا

بر دشمنان قدس

فرو بارد

بر لشکر مهاجم غاصب

سگ‌های زخم‌خورده‌ی شمعون

بوزینه‌های صهیون

آری این سنگ‌ است

اینک، تنها

ارآم می‌رباید از دشمن

در چشم دوست نیز،

می‌پرسم:

آیا می‌شکند خواب؟

شعر گریه , شعر در مورد گریه , شعر در وصف گریه , شعر درباره گریه

شعر عن فلسطین محمود درویش

شعر اسم طاهره , شعر در مورد اسم طاهره , شعر در وصف اسم طاهره , شعر درباره اسم طاهره

یک اتفاق ساده، مرا بی ‌قرار کرد

باید نشست و یک غزل تازه، کار کرد

در کوچه می گذشتم و پایم به سنگ خورد

سنگی که فکر و ذکر دلم را، دچار کرد

شعر شب یلدا , شعر در مورد شب یلدا , شعر در وصف شب یلدا , شعر درباره شب یلدا

شعر فی فلسطین محمود درویش

شعر گربه , شعر در مورد گربه , شعر در وصف گربه , شعر درباره گربه

دیده بودند که قصاب قسی

خون طفلان مسلمان و عرب

از دهان تف کرده است

یادشان رفته که اشغالگر است

شعر اسم کوروش , شعر در مورد اسم کوروش , شعر در وصف اسم کوروش , شعر درباره اسم کوروش

شعر وطنی فلسطینی محمود درویش

شعر اسم آزاده , شعر در مورد اسم آزاده , شعر در وصف اسم آزاده , شعر درباره اسم آزاده

با خون و زخم، «قبه‌ی موسی» هنوز هست

در چنگ باد «مسجدالاقصی» هنوز هست

رقص کبوتران هر از گاه، دیدنی است

در چنگ باد «قبه الارواح» دیدنی است

شعر اسم آوا , شعر در مورد اسم آوا , شعر در وصف اسم آوا , شعر درباره اسم آوا

شعر در مورد فلسطین

شعر اسم آرش , شعر در مورد اسم آرش , شعر در وصف اسم آرش , شعر درباره اسم آرش

« صهیون » ، نه مرام و نام ، یک زنجیر است

آمیزه ای از خیانت و تزویــــــــــر است

تــــــــــــــــردید مکن در این حقیقت ، ای قدس !

دَجّال زمانــــــــــه این گُـــــــــــراز پیر است

شعر به نام خدا , شعر در مورد به نام خدا , شعر در وصف به نام خدا , شعر درباره به نام خدا

شعری در مورد فلسطین

شعر ضد دختر , اشعار ضد دختر , شعرهای ضد دختر , شعر طنز ضد دختر

تنها به یک جوان فلسطینی‌ ام بده

با من ببین که می‌ شود آنگه چه کار کرد.

شعر درد , شعر در مورد درد , شعر در وصف درد , شعر درباره درد

شعر درباره فلسطین

شعر مقام زن , شعر در مورد مقام زن , شعر در وصف مقام زن , شعر درباره مقام زن

کودکم کاش به جایت بودم

نسل امید گوارایت باد

تو ز نسل فتحی

فتح با سوره نصر

نسل تو پیروز است

نسل حزب‌الله است

نسل تو، نسل حماس است و جهاد

همه استشهادی

همگی جان بر کف

ذوالفقاری دیگر

بار دیگر حیدر

بار دیگر خیبر

شهد پیروزی‌ها خوش گوارای وجود

دیدگانت روشن

شعر طوفان , شعر در مورد طوفان , شعر در وصف طوفان , شعر درباره طوفان

شعر در مورد کودکان فلسطینی

شعر درخت , شعر در مورد درخت , شعر در وصف درخت , شعر درباره درخت

این کودکان که گشته زمستان نصیبشان

قد در بهار خاک فلسطین کشیده اند

شعر آفرین , شعر در مورد آفرین , شعر در وصف آفرین , شعر درباره آفرین

شعر در مورد کودکان فلسطین

جملات عاشقانه انگلیسی , جملات عاشقانه انگلیسی کوتاه , جملات عاشقانه انگلیسی با ترجمه , جملات عاشقانه انگلیسی برای همسر

باروت، زیر سنگ تو آوار می‌شود

بیروت، پا گرفته و بیدار می‌شود

شعر ضد پسر , اشعار ضد پسر , شعرهای ضد پسر , شعر طنز ضد پسر

شعر کوتاه در مورد فلسطین

شعر اسم باران , شعر در مورد اسم باران , شعر در وصف اسم باران , شعر درباره اسم باران

بر صورت دین ، ز غُصه چین افتاده

چــــون قبلــه به دست ملحدین افتاده

از غفلت مـــــــا ، عقــرب اسراییلـی

مثل سرطان به جــــــــان دین افتاده !

جملات عاشقانه , جملات عاشقانه انگلیسی , جملات عاشقانه ناب , جملات عاشقانه کوتاه , جملات عاشقانه زیبا

شعر در مورد کودک فلسطینی

شعر عمر , شعر در مورد عمر , شعر در وصف عمر , شعر درباره عمر

امروز برای شاعران تکلیف است

با لهجه ی شعر، از فلسطین گفتن

شعر آمدن رمضان , شعر در مورد آمدن رمضان , شعر در وصف آمدن رمضان , شعر درباره آمدن رمضان

شعر زیبا در مورد فلسطین

شعر اسم بهار , شعر در مورد اسم بهار , شعر در وصف اسم بهار , شعر درباره اسم بهار

راز دل خسته را نگهدار ، ای قدس !

این ساز شکسته را نگهدار ، ای قدس !

پیروزی دل نواز تو نزدیک است

این شور خجسته را نگهدار ، ای قدس !

شعر معذرت خواهی , شعر در مورد معذرت خواهی , شعر در وصف معذرت خواهی , شعر درباره معذرت خواهی

شعر در مورد مردم فلسطین

شعر مهتاب , شعر در مورد مهتاب , شعر در وصف مهتاب , شعر درباره مهتاب

سامری بمب فسفری دارد؛ از فلسطین دلِ پُری دارد

گاو او سر به آخوری دارد؛ رامِ آن ماده‌ گرگِ ساحره شد

شعر برف , شعر در مورد برف , شعر در وصف برف , شعر درباره برف

شعر در مورد بچه های فلسطین

شعر اسم اسما , شعر در مورد اسم اسما , شعر در وصف اسم اسما , شعر درباره اسم اسما

تو خانه به خانه ، با ستم می جنگی

بی عذر و بهانه ، با ستم می جنگی

در دست تو سنگ و در گلویت آواز

با سنگ و ترانه ، با ستم می جنگی

شعر افسانه , شعر در مورد افسانه , شعر در وصف افسانه , شعر درباره افسانه

شعری درباره فلسطین

شعر پرستو , شعر در مورد پرستو , شعر در وصف پرستو , شعر درباره پرستو

در خاک، هزار لاله دارد غزه

چشمش نزنید! و إن یکادش بدهید

شعر پری , شعر در مورد پری , شعر در وصف پری , شعر درباره پری

شعر درباره ی فلسطین

شعر امیر , شعر در مورد امیر , شعر در وصف امیر , شعر درباره امیر

نوکران رژیم صهیونی

سند نوکری عیان کردند

شعر پارسا , شعر در مورد پارسا , شعر در وصف پارسا , شعر درباره پارسا

شعر درباره کودکان فلسطینی

شعر احسان , شعر در مورد احسان , شعر در وصف احسان , شعر درباره احسان

در دست تو سنگ و در نگاهت ایمان

همزاد حماسه ، همنشین طوفان

پیروزی انتفاضه ات نزدیک است

ای بغض شکسته در گلوی انسان

شعر آرزو , شعر در مورد آرزو , شعر در وصف آرزو , شعر درباره آرزو

شعر درباره مقاومت فلسطین

شعر امین , شعر در مورد امین , شعر در وصف امین , شعر درباره امین

جز ماه حسین در جهان ماهی نیست

در سینه به جز خروشی و آهی نیست

دنبال حسین خود اگر آمده ای

جز جاده “غزه – کربلا” راهی نیست

شعر پگاه , شعر در مورد پگاه , شعر در وصف پگاه , شعر درباره پگاه

شعر درباره کودکان فلسطین

شعر بلبل , شعر در مورد بلبل , شعر در وصف بلبل , شعر درباره بلبل

همسایۀ غربت تو بودن سخت است

از بغض شکسته ات سرودن سخت است

گفتن ز تو ای قصیدۀ غم ، ای قدس !

با لهجۀ این دو بیت الکن سخت است

شعر حسرت , شعر در مورد حسرت , شعر در وصف حسرت , شعر درباره حسرت

شعری درباره کودکان فلسطین

شعر آخرت , شعر در مورد آخرت , شعر در وصف آخرت , شعر درباره آخرت

شود محو از جهان بیداد یک روز

شود نابود استبداد یک روز

به امدادِ «امیدِ خلق عالَم»

فلسطین می شود آزاد یک روز

شعر ایستادگی , شعر در مورد ایستادگی , شعر در وصف ایستادگی , شعر درباره ایستادگی

شعری درباره ی فلسطین

شعر اسم ترانه , شعر در مورد اسم ترانه , شعر در وصف اسم ترانه , شعر درباره اسم ترانه

به چشم بی‌رمق غزّه خواب را بستند

چنان‌که بر لب بی‌تاب آب را بستند

عادل دانتیسم , شعر عادل دانتیسم , اشعار عادل دانتیسم , آثار عادل دانتیسم , اشعار عاشقانه عادل دانتیسم

شعر درباره ی کودکان فلسطین

امید صباغ نو , شعر امید صباغ نو , اشعار امید صباغ نو , آثار امید صباغ نو , اشعار عاشقانه امید صباغ نو

وقت است دگر مُشت کنی دست دعا را

فریاد کنی نغمۀ «اَلُقُدسُ لَنا» را

چیستا یثربی , شعر چیستا یثربی , اشعار چیستا یثربی , آثار چیستا یثربی , اشعار عاشقانه چیستا یثربی

شعر فلسطین محمود درویش

شعر حضرت قاسم , شعر در مورد حضرت قاسم , شعر در وصف حضرت قاسم , شعر درباره حضرت قاسم

فلسطین مهد ادیان جهان است

عروس عالم و خاور میان است

شعر ایام فاطمیه , شعر در مورد ایام فاطمیه , شعر در وصف ایام فاطمیه , شعر درباره ایام فاطمیه

شعر فلسطین محمود درویش

کامران رسول زاده , شعر کامران رسول زاده , اشعار کامران رسول زاده , آثار کامران رسول زاده , اشعار عاشقانه کامران رسول زاده

این جا همه شهید است،این جا همی فلسطین،

زان سو همه رقیبی بی رحم و سخت خونخوار.

شعر اسم تبسم , شعر در مورد اسم تبسم , شعر در وصف اسم تبسم , شعر درباره اسم تبسم

شعر فلسطینی محمود درویش

شعر اسم تمنا , شعر در مورد اسم تمنا , شعر در وصف اسم تمنا , شعر درباره اسم تمنا

هیچ دانی کربلا بازم به پاست

در فلسطین تاخت و تاز اشقیاست

نیلوفر ثانی , شعر نیلوفر ثانی , اشعار نیلوفر ثانی , آثار نیلوفر ثانی , اشعار عاشقانه نیلوفر ثانی

شعر عن فلسطین محمود درویش

شعر خوش آمد گویی , شعر در مورد خوش آمد گویی , شعر در وصف خوش آمد گویی , شعر درباره خوش آمد گویی

در فلسطین قتلگاه لاله هاست

خفتگان گویند که اینها افتراست

شعر حضرت علی اصغر , شعر در مورد حضرت علی اصغر , شعر در وصف حضرت علی اصغر , شعر درباره حضرت علی اصغر

شعر فی فلسطین محمود درویش

نیلوفر لاری پور , شعر نیلوفر لاری پور , اشعار نیلوفر لاری پور , آثار نیلوفر لاری پور , اشعار عاشقانه نیلوفر لاری پور

فلسطین پاره ی تن مسلمان

سلاحش سنگ وچوب ویک جو ایمان

شعر اسم ترنم , شعر در مورد اسم ترنم , شعر در وصف اسم ترنم , شعر درباره اسم ترنم

شعر وطنی فلسطینی محمود درویش

افشین صالحی , شعر افشین صالحی , اشعار افشین صالحی , آثار افشین صالحی , اشعار عاشقانه افشین صالحی

نگاه کن به یک ظالم تو این جنگ

به دنبال فلسطین است ونیرنگ

محسن حسینخانی , شعر محسن حسینخانی , اشعار محسن حسینخانی , آثار محسن حسینخانی , اشعار عاشقانه محسن حسینخانی

شعر در مورد فلسطین

مارگوت بیکل , شعر مارگوت بیکل , اشعار مارگوت بیکل , آثار مارگوت بیکل , اشعار عاشقانه مارگوت بیکل

بر صورت ظالمان می زنی

فلسطین تو سرو نیستی

رسول یونان , شعر رسول یونان , اشعار رسول یونان , آثار رسول یونان , اشعار عاشقانه رسول یونان

شعری در مورد فلسطین

رویا شاه حسین زاده , شعر رویا شاه حسین زاده , اشعار رویا شاه حسین زاده , آثار رویا شاه حسین زاده , اشعار عاشقانه رویا شاه حسین زاده

خدایا خاک فلسطین گلگون گشته

تمام خانه ها ویرون گشته

نیکی فیروزکوهی , شعر نیکی فیروزکوهی , اشعار نیکی فیروزکوهی , آثار نیکی فیروزکوهی , اشعار عاشقانه نیکی فیروزکوهی

شعر درباره فلسطین

شعر حضرت علی اکبر , شعر در مورد حضرت علی اکبر , شعر درباره حضرت علی اکبر , شعر در وصف حضرت علی اکبر

بیا جانا فلسطین مکه ماست

بر و بومش تو گویا فکه ماست

نادر ابراهیمی , شعر نادر ابراهیمی , اشعار نادر ابراهیمی , آثار نادر ابراهیمی , اشعار عاشقانه نادر ابراهیمی

شعر در مورد کودکان فلسطینی

شعر پیرمرد , شعر در مورد پیرمرد , شعر درباره پیرمرد , شعر در وصف پیرمرد

ای فلسطین

ای سیبل سرگرمی مردان بی غیرت

کاظم بهمنی , شعر کاظم بهمنی , اشعار کاظم بهمنی , آثار کاظم بهمنی , اشعار عاشقانه کاظم بهمنی

شعر در مورد کودکان فلسطین

عباس صفاری , شعر عباس صفاری , اشعار عباس صفاری , آثار عباس صفاری , اشعار عاشقانه عباس صفاری

این دستور شیطان بزرگ است

این غده ی سرطانی اسرائیل است

سرزمین فلسطین را کرده اشغال

مردمش را کرده گرفتار

شعر اسم دنیا , شعر در مورد اسم دنیا , شعر درباره اسم دنیا , شعر در وصف اسم دنیا

شعر کوتاه در مورد فلسطین

اوحدی مراغه ای , شعر اوحدی مراغه ای , اشعار اوحدی مراغه ای , آثار اوحدی مراغه ای , اشعار عاشقانه اوحدی مراغه ای

داغ رو قـلـبـم فـلـسـطـیـن

آیـه ای از سـوره ی تـیـن

شعر پرچم ایران , شعر در مورد پرچم ایران , شعر درباره پرچم ایران , شعر در وصف پرچم ایران

شعر در مورد کودک فلسطینی

شعر اراده , شعر در مورد اراده , شعر درباره اراده , شعر در وصف اراده

کودکانِ بی‌گناه، جای خنده و بازی

در خون خود می‌غلتند در فلسطین

شعر توکل , شعر در مورد توکل , شعر درباره توکل , شعر در وصف توکل

شعر زیبا در مورد فلسطین

شعر پروانه , شعر در مورد پروانه , شعر درباره پروانه , شعر در وصف پروانه

فلستین ، ای سرزمین شهادت

ای که پرورانده ای انسان هایی با شهامت

شهیار قنبری , شعر شهیار قنبری , اشعار شهیار قنبری , آثار شهیار قنبری , اشعار عاشقانه شهیار قنبری

شعر در مورد مردم فلسطین

شعر پرستار , شعر در مورد پرستار , شعر درباره پرستار , شعر در وصف پرستار

تن چه ارزان،حراج آخر فصل!

رنگهای جدید ژورنالی!

مرگ جسم نحیف دخترکان!

و«فلسطین»! چه طفل اِشغالی!!!

شعر اسم خدیجه , شعر در مورد اسم خدیجه , شعر درباره اسم خدیجه , شعر در وصف اسم خدیجه

شعر در مورد بچه های فلسطین

شعر اسم دختر , شعر در مورد اسم دختر , شعر درباره اسم دختر , شعر در وصف اسم دختر

زخمی ست مرا از قِبَل ِ ساحر غدار!

چون مادر غمگین فلسطین زمانه

سید محمد مرکبیان , شعر سید محمد مرکبیان , اشعار سید محمد مرکبیان , آثار سید محمد مرکبیان , اشعار عاشقانه سید محمد مرکبیان

شعری درباره فلسطین

آنا آخماتووا , شعر آنا آخماتووا , اشعار آنا آخماتووا , آثار آنا آخماتووا , اشعار عاشقانه آنا آخماتووا

آنطرف تر ها فلسطین مال ماست

مال ما نه، مال ما مال شماست

شعر اسم توحید , شعر در مورد اسم توحید , شعر درباره اسم توحید , شعر در وصف اسم توحید

شعر درباره ی فلسطین

هلالی جغتایی , شعر هلالی جغتایی , اشعار هلالی جغتایی , آثار هلالی جغتایی , اشعار عاشقانه هلالی جغتایی

برعکس بم و خاک فلسطین ، قلبم

عاشق شد و چفت و بست آن محکم شد !

شعر طلا , شعر در مورد طلا , شعر درباره طلا , شعر در وصف طلا

شعر درباره کودکان فلسطینی

شعر اسم زیبا , شعر در مورد اسم زیبا , شعر درباره اسم زیبا , شعر در وصف اسم زیبا

ناکام چو اقلیم فلسطین وجودم

خورشید نتابد به حُزیران غریبی

شعر خجالت , شعر در مورد خجالت , شعر درباره خجالت , شعر در وصف خجالت

شعر درباره مقاومت فلسطین

نسرین بهجتی , شعر نسرین بهجتی , اشعار نسرین بهجتی , آثار نسرین بهجتی , اشعار عاشقانه نسرین بهجتی

می لرزد و پر خون شده دستان فلسطین

فریاد کشان چنگ کشد بر سر و رویم

شعر اسم خاطره , شعر در مورد اسم خاطره , شعر درباره اسم خاطره , شعر در وصف اسم خاطره

شعر درباره کودکان فلسطین

شعر نام تو , شعر در مورد نام تو , شعر درباره نام تو , شعر در وصف نام تو

من پور فلسطینم و مظلوم عالمم

خنجر مزن به سینۀ موسی مرا نکش

فرخی یزدی , شعر فرخی یزدی , اشعار فرخی یزدی , آثار فرخی یزدی , اشعار عاشقانه فرخی یزدی

شعری درباره کودکان فلسطین

شعر اسم جانان , شعر در مورد اسم جانان , شعر درباره اسم جانان , شعر در وصف اسم جانان

میان سینه دلم غزه ی فلسطین است

بیا که در غم تو حال عاشقان این است

شعر اسم حسین , شعر در مورد اسم حسین , شعر درباره اسم حسین , شعر در وصف اسم حسین

شعری درباره ی فلسطین

شعر با م , مشاعره با م , شعر با حرف میم , شعر با م شروع شه

مثلن من هم فلسطین !

مقصر اصلی جنگ هم من!

شعر با ت , مشاعره با ت , شعر با حرف ت , شعر با ت شروع شه

شعر درباره ی کودکان فلسطین

شعر اذان , شعر در مورد اذان , شعر درباره اذان , شعر در وصف اذان

دوش دیدم غزه را افروختند

هم فلسطین هم دلم را سوختند

شعر گل شمعدانی , شعر در مورد گل شمعدانی , شعر درباره گل شمعدانی , شعر در وصف گل شمعدانی

شعر فلسطین محمود درویش

شعر اسم حدیث , شعر در مورد اسم حدیث , شعر درباره اسم حدیث , شعر در وصف اسم حدیث

روبه مکار ، و پیر زمان

جای نمودش به فلسطین مکان

شعر اسم حمید , شعر در مورد اسم حمید , شعر درباره اسم حمید , شعر در وصف اسم حمید

شعر فلسطین محمود درویش

شعر اسم حنانه , شعر در مورد اسم حنانه , شعر درباره اسم حنانه , شعر در وصف اسم حنانه

چه می شود خداجان بر غزه و فلسطین

ای مومنان کلامی ، یا فاتحه یا یاسین

شعر کریسمس , شعر در مورد کریسمس , شعر درباره کریسمس , شعر در وصف کریسمس

شعر فلسطینی محمود درویش

شعر با ی , مشاعره با ی , شعر با حرف ی , شعر با ی شروع شه

غزه مجروح

صفحه جدیدی گشود

و تاریخ را دوباره نوشت

فلسطین هنوز در پنجره پیداست.

شعر تهمت , شعر در مورد تهمت , شعر درباره تهمت , شعر در وصف تهمت

شعر عن فلسطین محمود درویش

شعر بقیع , شعر در مورد بقیع , شعر درباره بقیع , شعر در وصف بقیع

کفنهای شهادت را تفحص کن

فلسطین را دم دروازه غمها تفحص کن

شعر در مورد فلسطین

طریقه مصرف و خواص قهوه سبز برای لاغری چگونه مصرف شود

طریقه مصرف و خواص قهوه سبز برای لاغری چگونه مصرف شود

قهوه سبز برای لاغری , قهوه سبز برای لاغری مناسب است , قهوه سبز برای لاغری خوبه , قهوه سبز برای لاغری موثر است ,قهوه سبز برای لاغری خوب,خواص قهوه سبز برای لاغری,مصرف قهوه سبز برای لاغری,خوردن قهوه سبز برای لاغری,قهوه ی سبز برای لاغری,مضرات قهوه سبز برای لاغری,قهوه سبز برای لاغری خوب است,ایا قهوه سبز برای لاغری مناسب است,آیا قهوه سبز برای لاغری خوب است,ایا قهوه سبز برای لاغری خوبه,قهوه سبز برا لاغری خوبه,قهوه سبز واسه لاغری خوبه,ایا قهوه سبز برای لاغری موثر است,خواص قهوه سبز لاغری,خواص قهوه سبز در لاغری,فواید قهوه ی سبز برای لاغری,خواص قهوه سبز و لاغری,خواص قهوه سبز برا لاغری,خواص قهوه سبز جهت لاغری,فواید قهوه سبز لاغری,خاصیت قهوه سبز لاغری,فواید قهوه سبز در لاغری,طریقه مصرف قهوه سبز برای لاغری,میزان مصرف قهوه سبز برای لاغری,چگونگی مصرف قهوه سبز برای لاغری,مقدار مصرف قهوه سبز برای لاغری,بهترین روش مصرف قهوه سبز برای لاغری,نحوه خوردن قهوه سبز برای لاغری,طریقه خوردن قهوه سبز برای لاغری,زمان خوردن قهوه سبز برای لاغری,طرز خوردن قهوه سبز برای لاغری,قهوه ی سبز لاغری,طرز مصرف قهوه ی سبز برای لاغری,قهوه ی سبز و لاغری,قهوه ی سبز برای لاغری,خواص قهوه ی سبز برای لاغری,طریقه ی مصرف قهوه ی سبز برای لاغری,نحوه ی مصرف قهوه ی سبز برای لاغری,طرز استفاده از قهوه ی سبز برای لاغری,مضرات قهوه سبز لاغری

قهوه سبز برای لاغری , قهوه سبز برای لاغری مناسب است , قهوه سبز برای لاغری خوبه , قهوه سبز برای لاغری موثر است

متاسفانه امروزه اضافه وزن و چاقی بعنوان یکی از معضلات بهداشتی در سرتاسر دنیا بشمار می‌رود. کاهش وزن برای کسانی که اراده ی زیادی برای رعایت رژیم های کم کالری ندارند بسیار دشوار به نظر میرسد و به همین علت این افراد همواره بدنبال راههای سریع, مطمئن و در عین حال بدون زحمت برای کاهش وزنی هستند که در طول سالیان مدید در پیکر آن‌ها ریشه دوانده است.اما اصولا این کار نشدنی است و تلاش برای لاغری بسیار مهم است

چگونه عصاره قهوه سبز بر کاهش وزن تاثیر می‌گذارد؟

در واقع عصاره قهوه سبز از جذب شدن قند درون نشاسته غذاها جلوگیری می‌نماید  همچنین کالری دریافتی را به ویژه بعد از خوردن غذا کاهش می‌دهد. از طریق جلوگیری از جذب گلوکز، هم BMI و هم چربی بدن کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین اسید کلوروژنیک از جذب چربی در روده جلوگیری می‌کند و متابولیسم چربی را در کبد افزایش می‌دهد.مطالعات نشان داده اند که قهوه ی معمولی پس از عملیات حرارتی و دم کردن، دارای خواص بسیار مفید بوده و نوشیدن آن برای انسان بسیار پرفایده می باشد. قهوه ی سبز، حاوی کافئین کمتری نسبت به قهوه ی سیاه بوده و در نتیجه، حالت اسیدی آن، کمتر است. این خاصیت باعث می شود قهوه ی سبز به بیماران با فشار خون بالا و کسانی که در حال مبارزه با اضافه وزن هستند، کمک فراوانی کند.

قهوه سبز ، خواص قهوه سبز , قهوه سبز چیست , قهوه سبز و لاغری , قهوه سبز نحوه مصرف

خواص قهوه سبز

دانه قهوه سبز اشتها را کم می‌ نماید، متابولیسم را افزایش می‌دهد و چربی سوزی را سریع‌تر می‌کند. با سوزاندن چربی، عضلاتتان به طور طبیعی بیشتر مشخص می‌شوند و البته قهوه سبز به دفع سموم بدن کمک می‌نماید.قهوه سبز ، دانه های قهوه قبل از برشته شدن هستند که با برشته شدن به رنگ قهوه ای روشن تا تیره تبدیل می شوند .نوشیدن یک فنجان قهوه در طول روز در صورتی که به انواع قهوه حساسیت نداشته باشید بسیار مفید می باشد .

قهوه سبز برای لاغری

در این مطلب از سایت جسارت به طریقه مصرف و خواص قهوه سبز برای لاغری چگونه مصرف شود می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.چاقی یکی از مشکلاتی است که این روزها افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند.خیلی ها را می بینیم که در آرزوی لاغرشدن هستند و رژیم های سخت و ورزش های سنگین را انجام میدهند ولی باز هم نمی توانند به آنچه که می خواهند برسند. در مقابل این روش ها باید روشی را به کار بگیریم که بتواند در سوختن چربی ها و لاغر کردنمان موثر باشد.

قهوه سبز برای لاغری , قهوه سبز برای لاغری مناسب است , قهوه سبز برای لاغری خوبه , قهوه سبز برای لاغری موثر است

شاید شما هم اسم قهوه سبز را این روزها زیاد شنیده باشید، قهوه‌ای که ادعا می‌شود اثرات بی‌نظیری برای کاهش وزن دارد.در حال حاضر راهکارهای مختلف و زیادی برای کنترل وزن بکار گرفته می‌شود ومکمل های بسیار متنوعی برای کاهش وزن تحت عنوان “کمک لاغری” توسط شرکت‌های دارویی به فروش می‌رسند.

تاثیر قهوه سبز برای لاغری

شاید تا به حال اسم قهوه ی سبز را شنیده باشید که به عنوان یک قهوه موثر در کاهش وزن که می تواند به شما کمک کند.عصاره قهوه سبز  به عنوان یکی از مکمل های است که برای کاهش وزن بسیار معرفی می شود.GCE  در قهوه خام یا قهوه ی سبز وجود دارد البته در قهوه های معمولی نیز دیده می شود ولی در برشته کردن آن بیشترین خواص خود را از دست می دهد.زمانی که قهوه برشته می شود و برای فروش آماده می گردد به رنگ قهوه ی تبدیل می شود ولی دانه های قهوه بصورت طبیعی و خام رنگ سبز دارند.قهوه ی سبز و ماده های موثری با نام کلروژنیک که در آن وجود دارد می توان سبب پیشگیری از بیمارهای متفاوتی شود که می توان در این رابطه به بیماری های مانند دیابت، سنگ کیسه صفرا ، فشار خون ، بیماری های کبدی و…. اشاره کرد.میزان کافئینی که در قهوه ی سبز وجود دارد از قهوه ی معمولی کمتر است و عوارضی که از کافئین می توانند ناشی شوند در قهوه ی سبز کاهش پیدا می کنند و در مقابل کلروژنیک اسید زیادی در قهوه سبز وجود دارد.

قهوه سبز برای لاغری , قهوه سبز برای لاغری مناسب است , قهوه سبز برای لاغری خوبه , قهوه سبز برای لاغری موثر است

یکی از این مکمل‌ها که شاید نام آن را زیاد شنیده باشید, عصاره قهوه سبز یا GCE) Green Coffee Extract) می‌باشد. GCE در قهوه سبز یا قهوه خام موجود است. اگرچه در قهوه‌های معمول هم وجود دارد ولی بیشتر عصاره آن طی فرایند برشته کردن از بین می‌رود. در واقع, دانه‌های قهوه بطور طبیعی سبز رنگ هستند اما بطور معمول قبل از بفروش رسیدن برشته می‌شوند وبه رنگ قهوه ای در می‌آیند.

قهوه سبز و لاغری

مصرف کافئین سبب می شود که چربی های ذخیره شده در بدن سوزانده شوند.البته این چربی سوزی در صورتی اتفاق می افتد که بدن بعد از مصرف آن دارای تحرک های مناسبی باشد. همچنین در تحریک متابولیسم بدن نیز تاثیرات جزئی پدید می آورد. به بیانی دیگر این تحریک ها و تاثیرات کمک می کند تا میزان کالری بیشتری سوزانده شود ولی این میزان به قدری زیادی نخواهد بود. پژوهش های متنوعی انجام شده که نشان میدهد اسید کلروژنیک می تواند تاثیرات مشابهی را در بدن پدید بیاورد.امروزه می بینیم که در مکمل های لاغری از اسید کلروژنیک به عنوان یک عصاره بدون کافئین سبز  استفاده می کنند.مصرف این نوع قهوه سبب بالا رفتن میزان ضربان قلب شده و در نهایت کمی فشار خون را بالا می برد. البته افراد در مقابل این ماده دارای حساسیت های مختلفی هستند و در بدن افراد نیز سرعت دفع آن هم با سرعت های مختلفی صورت می گیرد.

قهوه سبز برای لاغری , قهوه سبز برای لاغری مناسب است , قهوه سبز برای لاغری خوبه , قهوه سبز برای لاغری موثر است

جالب است بدانید اثر قهوه سبز و ماده موثر موجود در آن ماده ای به نام کلروژنیک اسید است، که بر اساس مطالعات متعددی که صورت گرفته این ماده به عنوان پیشگیری کننده از ابتلا به بیماری‌هایی چون بیماری‌های کبدی، سنگ کیسه صفرا، سیروز کبدی، سرطان کبد، دیابت، مقاومت به انسولین، فشار خون و یبوست و …. معرفی شده است.

قهوه سبز برای لاغری بهنر است

همانطور که پیش تر بیان کردیم کافئین سبب می شود که چربی سوزی بیشتری صورت بگیرد و به بیانی دیگر مانع ذخیره چربی شده و البته قهوه ی های که دارای کافئین نیستند تاثیر آن چنانی بر روی لاغری نداشته اند. اما با این حال قهوه ی سبز از کل کافئینی که در قهوه ی معمولی وجود دارد حدود بیست درصد می باشد و در کل اینگونه نتیجه می گیریم که نتایج در قهوه ی معمولی نسبت به قهوه ی سبز بیشتر می باشد.

قهوه سبز برای لاغری , قهوه سبز برای لاغری مناسب است , قهوه سبز برای لاغری خوبه , قهوه سبز برای لاغری موثر است

از مدت ها پیش مشخص شده است که مصرف کافئین باعث سوزاندن چربی های ذخیره شده می شود؛ البته به شرطی که کمی بعد از مصرف آن تحرک بدنی مناسب داشته باشید. این ماده همچنین به تحریک جزئی متابولیسم بدن نیز کمک می کند؛ یعنی اینکه به بدن کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزاند البته این میزان چندان بالا نیست. نتایج پژوهش های اخیر نیز نشان می دهد که اسید کلروژنیک تأثیری کمابیش مشابه دارد. امروزه کارخانجات داروسازی اسوتول (نام تجاری اسیدکلروژنیک) را که یک عصاره ی بدون کافئین سبز است در ترکیب مکمل های لاغری گنجانده اند.

چگونه قهوه سبز برای لاغری را مصرف کنیم ؟

قهوه ی سبز به صورت دانه های قهوه ی معمولی به فروش می رسند که شما می توانید آنها را خریداری نمایید. قهوه جوش خودتان را آماده کنید و به ازای هر فنجان آب باید یک قاشق چای خوری قهوه سبز را اضافه کنید و اجازه بدهید تا قهوه ی تان دم بکشد. معمولی برای اماده شدن غذا یک ربع دقیقه (۱۵ دقیقه) زمان لازم است. بعد از اینکه قهوه تان آماده شد آن را از صافی رد کنید و نوش جان نمایید.طعمی که این قهوه دارد با قهوه ی معمولی متفاوت است و شما در زمان مصرف قهوه ی سبز از خوردن نوشیدنی های دارای کافئین و یا مواد غذایی دوری کنید.

قهوه سبز برای لاغری , قهوه سبز برای لاغری مناسب است , قهوه سبز برای لاغری خوبه , قهوه سبز برای لاغری موثر است

علت اصلی اثرات کاهش وزن قهوه معمولی به دلیل محتوای کافئین آن می‌باشد و مطالعات نشان می‌دهند که قهوه‌های بدون کافئین اثری بر تناسب اندام و لاغری ندارند؛ زیرا این کافئین است که مانع از ذخیره چربی‌ها می‌شود، سطح انرژی در دسترس بدن را افزایش می‌دهد و نیز باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز در بدن می‌گردد و تمام این موارد در کنار هم علت اثرات چربی سوزی قهوه معمولی می‌باشد. اما قهوه سبز 20 درصد از کل کافئین موجود در قهوه معمولی را دارا می‌باشد و در نتیجه نمی‌تواند به اندازه قهوه معمولی برای فرآیندهای چربی سوزی موثر باشد.

قهوه سبز برای لاغری مناسب است

در مراکز فروش معتبر نیز مکمل های قهوه ی سبز به صورت قرص یا کپسول به فروش می رسند. البته پیش از اینکه اقدام به مصرف نمایید حتما  از یک مشاور تغذیه و پزشک کمک بگیرید و چند مکمل را با یکدیگر به صورت همزمان مصرف نکنید.عده ی از افراد که به کافئین حساسیت دارند باید با احتیاط بیشتری برای مصرف عمل کنند و ممکن است عوارضی نیز مانند استرس، تپش قلب و … را به دنبال داشته باشد.در واقع نتیجه می گیریم برای رسیدن به لاغری و چربی سوزی و کاهش دریافت کالری هیچ روشی نیست که بتواند یک شبه معجزه کند. شما باید فعالیت و تحرک های لازم را داشته باشید و همچنین به صورت اصولی و انجام رژیم های مناسب به تناسب اندام برسید.

قهوه سبز برای لاغری

قهوه سبز برای لاغری